Snart gäller det...

Mamma är inne på sin sista arbetsvecka nu sommar. Sen har vi hela augusti tillsammans innan hon börjar jobba på allvar. Jag ska skolas in på dagis och det ska bli spännande. Mamma har så klart lite ångest över det.
Jag tror jag kommer ha jätte kul med alla andra barn.

Eftersom mamma är ensam blir det tufft för henne att jobba kvällar även om mormor och morfar ställer upp.
Tur att hon har så snälla arbetskamrater som tog alla hennes kvällar. Det tackar vi personalen på 3:an för!!

Jag har mest varit hos familjen Ahlgren när mamma har jobbat. Där har jag det jätte bra. Blir så glad när jag får träffa mamma på hennes lediga dagar.

Vi har träffat Linda och Tiddi ett par gånger. Varit och lekt på lekplatsen. Haft middag och filmkväll hemma hos dom. Det är så roligt och mysigt! Linda och Tiddi kom förbi en eftermiddag och passade mig när mamma hade ett viktigt ärende att göra. Vi lekte och hade jätte roligt. När mamma kom hem hade hon köpt med sig kakor till kaffet och då blev det fika.

Det är full rulle på mig hela dagarna. Jag tar några steg själv som mamma nu äntligen har fått se att jag kan!
I övrigt är jag mycket snabb på att krypa! Jag är som ett skott efter mamma hela tiden. Fjärrkontrollen är jag alltid på jakt efter. Hade jag inte hittat kontrollen igårkväll och startat TV:n så hade mamma missat reprisen på allsång på skanen=)

Idag har jag och mamma promenerat i ösregnet till Nova. Vi lunchade med Marlene som vi inte har träffat på jätte länge då hon har jobbat i Norge nästan hela sommaren. Jag fick mitt första happy meal men mamma gjorde klart för mig att det var inget jag fick vänja mig vid! Det är tydligen inte så nyttig mat! Jag åt inte mycket av det men jag gillade min Shrek figur=) Jag fick en hel del nya kläder. Det var verkligen dags!

Ikväll ska vi på middag och tjejkväll hos Marlene. Jag är ensam kille, misstänker att alla kommer knipa mig i kinderna=/ Kommer somna gott i Marlenes säng sen! =)

Imorgon hämtar morfar mig. Ska sova över hos dom nu i helgen eftersom mamma ska jobba. Vi ses imorgon!


Mamma tränar nästan varje dag nu och jag brukar hjälpa henne....


....se=)


Mamma gör mig så här glad ;)



Moster matar mig med mjukglass, syns det?


Mamma där är kameran!


Mamma, jag och Tiddi på lekplatsen!


Nya kläder...


Passande tröja med tanke på hur mammig jag är=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0