BVC kontroll

I torsdags var jag, mamma och pappa på BVC. Jag väger nu 9050kg och jag är 74cm lång!

Vikt kurvan har inte stigit så mycket sedan förra gången men det beror på att jag rör på mig mer nu. Äter gör jag! Till frukost kan jag få ner en hel portion gröt plus två smörgåsar utan kanter. De ni!!!

Vaccination fick jag också på BVC, en i varje ben. Den första brydde jag mig inte om men när det var dags för den andra var jag lite misstänksam. Och den fick mig i tårar, men det gick fort över. 

Vi har som många säkert redan vet flyttat. Men vi behåller BVC på nöbbelöv. Det känns kul att sköterskan Susanna får följa mig. Hon blev nästan lite ledsen när vi sa att vi hade flyttat. Kontrollerna är inte så ofta längre heller. Nästa gång är om ett ½ år. 

Igår fick jag följa med till banken. Där lekte jag med en hel hög med pennor. Charmade alla på kontoret gjorde jag också. Sen gick mamma, pappa och jag på stan och köpte lite nya kläder till mig. Har inte mycket som passar längre.

Jag vinkar till alla! Är vi ute så vinkar jag till alla bilar och ofta vinkar de tillbaka, detta tycker jag är jätte roligt!

Igårkväll var jag, mamma och vår hund Yoda och grillade hos tant Linda och hennes familj. Underbart väder!
Vi hade en filt ute på gräsmattan där jag lekte med Tindra och Linn. Det var jätte roligt. Jag skrattade hela tiden. Det vill jag göra om snart igen!! Stackars Yoda är helt slut idag, Tindra och Linn körde slut på honom! Jag blev själv väldigt trött efter allt lekande igårkväll. Slocknade som en slagen hjälte i min vagn. Vaknade till lite när mamma lyfte mig ur vagnen och skulle bära mig till min säng efter att vi hade kommit hem igen. Men sen sussade jag sött hela natten sen. Mamma fick till och med lite sovmorgon!

Idag ska jag hitta på något kul med pappa!

Vi har varit dåliga på att fota tyvärr men här får ni lite att kika på;) !!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0