1:a advent

Jag och mamma skulle ner till stan igår. Vi skulle titta på julskyltningen med Marlene och hennes familj.
Detta blev inte av. Jag var inte mig själv igår alls. Jag var trött, mammig och ledsen. Ingen feber hade jag men man kan ju må dåligt endå. Mamma tyckte att det var bäst att stanna hemma. Viktigare att vila upp sig så vi orkar arbetsveckan. Marlene tyckte inte att vi missade något. Där var inte ens något tivoli i år.
Mest synd att vi inte fick träffa Marlenes familj.

Jag sov hela eftermiddagen. Mamma som hade tvättat hela förmiddagen tog ett extra tvättpass när jag låg och sov. Hon hade tagit upp lite filtar från förrådet som behövdes tvättas.

På kvällen piggnade jag till. Pappa kom förbi på ett kort besök bara för att träffa mig. Sen hade jag och mamma mys i soffan med tända ljus, glögg och pepparkakor. Julsånger lyssnade vi på och tomtetröjorna åkte på=) Självklart tände vi första ljuset! Nu känner i alla fall jag och mamma julstämning.


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt,
då gläds vi åter alla att få fira första advent.


Glad liten nisse =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0