Barndop och utvecklingssamtal

I söndags var vi på barndop i staffanstorp. Det var söta Matilda som skulle döpas. Dopet var jätte fint. Jag och Tiddi tävlade om vem som kunde låta mest i kyrkan. Mamma försökte få tyst på oss men det var inte lätt. Massa kompisar i kyrkan hade vi. Kul att så många barn var med!

Efter kyrkan blev vi bjudna på smörgåstårta och annat gott i folkets hus i staffanstorp. Jag sprang runt och kramades med hur många som helst. Lite förkyld var jag men det stoppade inte mig att busa rundor.

Sandra följde med oss hem efter kalaset. Jag somnade med en gång. Mamma och Sandra tittade på film.

Igårkväll kom Maria hit och passade mig när jag låg och sov. Mamma och Rickard skulle på bio. Jag vaknade bara till en gång och ville ha nappen. Maria tyckter att jag är en så snäll bebis. Tack snälla Maria för barnpassningen!

Idag när mamma kom till dagis efter jobbet så var det dags för mitt första utvecklingssamtal. Mamma fick bara höra bra saker. Jag är en trygg, glad och nyfiken unge. Väldigt social och vill kramas med alla de andra barnen. Jag har lärt mig jätte mycket nya saker sen jag började på dagis. Men allt detta visste ju mamma redan. Hon var inte ett dugg orolig inför detta samtal.


Matilda med familj i centrum framme i kyrkan


Här myser jag med tant Linda i kyrkan


Jag och Sandra


Jag och tant Maria som även passade mig igårkväll.


Här önskar jag grattis till Matilda på hennes dopdag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0