Vintern är här!

Så mycket snö det har kommit! Jag och mamma gav upp tanken att vi skulle cykla till jobb och dagis. I torsdags när mamma jobbade kväll så tog hon med sig min vagn till jobbet.

När hon slutade jobb så promenerade hon till röda stugan och hämtade upp mig sen gick vi hem. Var hemma en halvtimme senare än vad vi brukar. Inte så illa. Men både jag och mamma sov gott den natten =)

Nu är det helg igen, denna veckan har gått så fort. Jag är lite förkyld så vi håller oss hemma och vilar upp oss inför nästa vecka. 

Mamma var nere i förrådet igår när jag låg och sov för att hämta upp julsakerna. När jag vaknade imorse så var adventsljusstakarna uppe. Det första jag fick syn på var en tomte som stod på golvet, den blev jag faktiskt lite rädd för!!

Linda och Maria var här hemma igårkväll och tittade på idol med mamma. De drack glögg och fick in årets första julstämning. Jag sov gott i min säng. Fick komma in i mammas säng rund 05.00 tiden imorse. Mamma var inte så pigg på att stiga upp då. Vi somnade om i mammas säng. Sen när vi vaknade låg vi kvar i sängen och tittade på barnprogram. Jag kröp upp till mamma och kramades...så mysigt!! Vi älskar helgen ♥

Idag har jag hjälpt mamma att städa. Jag fick till och med använda den stora dammsugaren...vilken lycka!!!
På eftermiddagen kom Rickard och hälsade på. Mamma lagade pasta med köttbullar till oss. Kusin Maria kom också och gjorde oss sällskap. Jag visade mamma och Rickard att jag kan säga brum brum när bilen kör!
Ikväll ska jag och mamma tända alla fina ljus och se någon bra Disney film. Kanske om jag är snäll så får jag något gott att äta, det är ju trots allt lördag. Tomtemust har jag fått smaka idag och det svalde jag glatt ner.

Imorgon är det första advent. Då packar jag och mamma vagnen och traskar ner till stan för att se alla fina lampor. Jag är ju expert på att visa var lampan är så det blir nog mycket pekande. Idag håller vi oss inne. Jag är ju så förkyld. Men är jag tillräckligt bra imorgon så blir det kanske lite lek i snön.


Jag ser till så att mamma och Yoda följer lagarna här hemma! =)






 


Vem har roligast?


Tut tut..här kommer jag och mamma!


;Det var en gång..



Jag och farbror blå=) Rickard.


Jag och Maria

Jag och mamma önskar alla våra nära och kära en trevlig första advent!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0