Jag passade huset när mamma var på kurs.

Tisdag till onsdag åkte mamma iväg på kurs. Sandra och Maria hämtade mig på dagis och passade mig hemma hos oss. De sov över båda två och vi hade jätte roligt tillsammans.
Mamma gottade sig på Margretetorp där hon var med jobbet. Hon fick ett eget dubbelrum med stor säng, tv, minibar och stort badrum. Hon blev bjuden på jätte mycket god mat!!

När mamma kom hem på onsdagkvällen var jag jätte trött och redo för att lägga mig. Men Maria hade låtit mig vara uppe så jag kunde få träffa mamma. När hon klev innanför dörren så sprang jag mot henne och gav henne världens största kram. Mamma blev jätte glad!!!

I torsdags träffade vi Rickard efter jobb och dagis. Fredagkväll kom farbror Benke hit och tittade på idol tillsammans med mamma. Även Sandra kom förbi en liten stund och senare kom även Marlene.
Det frös till lite på fredagkvällen så farbror Benke sov över på soffan. Han kör med sommardäck fortfarande.
På morgonen åt vi bullar och han passade mig när mamma handlade lite och gick ut med Yoda.

Runt lunchtid hade Henke åkt hem och jag och mamma gick till Nova för att möta upp Marlene. Jag busade hela tiden inne på Nova. Sprang iväg så de fick leta efter mig. Jag gick fram och kramade en helt främmande man och hans dotter. Jag sprang fram till en som körde permobil och ville vara med och styra den. Gullig måste jag vara för jag får alla att le ;)

Mammas cykelnyckel bröts av i låset på hennes slanglås nu i veckan. Henke försökte fixa det till henne men nyckeln satt längre ner i låset än vad han trodde. Mamma, jag och Marlene gick till Jula och köpte ett nytt slanglås och en bultsax. Det var den största saxen jag har sett. Tung var den också men vi fick in den under vagnen.
Vi promenerade även förbi en bensinmack för att pumpa däcken på min vagn. Min dumma vagn kan ju inte pumpas med en vanlig cykelpump.

Lördagkväll somnade jag tidigt. Mamma ville också lägga sig men fick besök av Sandra =) Sandra stannade inte så länge och mamma var i säng till 21.00. Hon somnade med en gång. Vi sov till 8.00 idag så gissa om vi är utvilade? SKÖNT!

Tack Eva och Sven för de fina kläderna vi fick!!!

Idag ska vi på dop i staffanstorp. Matilda Glans ska döpas och firas!


Jag och farbror Benke tittar på TV


Magretetorp




Kolla mina söta morgonskor!


Bjuder Yoda på äppel.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0