Fredagsmys

Tänk att ännu en vecka redan har gått! Dagis och jobb har rullat på som vanligt. Vi har båda varit trötta. Mamma har fullt upp på jobb och jag leker och busar på dagis.

I torsdags kom mamma och hämtade mig på dagis som vanligt. Sen cyklade vi direkt till röda stugan.
Där är jag nu färdig inskolad. Ska vara där för första gången själv på tisdag nästa vecka.
Mamma lämnar mig på måsens dagis som vanligt. Efter klockan fyra åker en av mina dagisfröknar taxi med mig till röda stugan. Där får jag sen stanna hela kvällen tills mamma har slutat jobba och kommer och hämtar mig.
Personalen på röda stugan var jätte snälla mot mig. Även barnen tog emot mig väl. Fanns många äldre barn där och de tycker att det är så roligt med oss små. Både jag och mamma tycker att det känns bra.

Igår blev vi alla fotade på dagis. Mamma kan knappt vänta på mitt första dagis foto. Nu ska hon bara hitta en plats att hänga upp det på=)

Igår på kvällen kom Marlene och Henke hem till oss. Kusin Maria kom förbi en sväng under sitt arbetspass. Även Maria kom och stannade en liten stund.  

Jag sov när alla kom och sov genom hela idol men vaknade till lite senare. Marlene tjatade på mamma att jag kunde väl få komma upp en stund. Till sist gav mamma med sig. Jag fick kramas med alla och för en gångs skull missade jag inte allt det roliga bara för att jag sov! Mamma ångrar inte det. Jag somnade om utan problem och sov extra länge i morse!

Idag ska vi städa. Vi hade problem att komma ner till tvättstugan nu i veckan. Tack snälla Eva för att du hjälpte oss och även du Maria! Tack vare er slipper vi spendera heeeeeela lördagen nere i tvättstugan!
I eftermiddag hämtar Maria mig och mamma. Vi ska på Svens 50 års kalas. Ska bli så roligt att träffa alla!


Maria, Marlene och Henke.
Henke hjälper Marlene att lägga upp gardiner..är man med i tjejgänget så är man=)


Marlene tycker att jag ska vakna!


Så här glad blev hon när hon hade lyckats=)


Jag tillsammans med tant Marlene och farbror Benke =)


Grabbarna håller ihop!


Jag och tant Maria!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0