Första mötet med Matilda

Tyvärr så var jag på dagis när Matilda kom och hälsade på oss. Mamma, Marlene och Linda fick träffa Malin och hennes lilla Matilda. De åt lunch tillsammans och mamma var helt överlycklig när hon fick mysa med den lille bebisen. Hon kan inte förstå att hennes redan är så stor.

Klockan 13.30 kom mamma och hämtade mig på dagis. Hon hade tant Marlene med sig. Tillsammans promenerade vi ner till stan. Mamma skulle till frissan så Marlene tog med mig till stadsparken. Bröd hade vi köpt med oss till ankorna. Förutom att mata ankorna så lekte vi på lekplatsen. Jag hade jätte roligt!!
På långt avstånd såg jag sen mamma komma gåendes. Jag gick och mötte henne med världens solskens leende!
Marlene följde sen med oss hem. Hon satt med mig när jag åt kvällsmat och mamma diskade. Hon badade mig också och mamma städade undan alla mina leksaker. Sen nattade mamma mig och Marlene gick hem.

Inatt sov jag lite oroligt. Har oundvikligt blivit smittad med förkylning på dagis. Eftersom jag inte var 100% Isac imorse så blev jag lite ledsen när mamma lämnade mig på dagis imorse. Men jag blev snabbt glad igen.

När jag kom hem fick jag GLASS till mellanmål! Gissa om jag blev lycklig?!! Ikväll la jag mig tidigt, trött efter dagis och bus hela eftermiddagen.

Imorgon ska vi stiga upp tidigt. Mamma ska lämna mig på dagis 06.30. Nu börjar allvaret!!


Marlene med lilla Matlida och den stolta mamman sidan om!


Här öppnar Malin presenten från alla tanterna till lilla Matilda!


Söta lilla Matilda Glans;)


Jag smakar på Calle Ankas mat =)


Vasogo Calle!


Jag vill också bada!!


Mitt favorit ord....TITTA!!!


Marlene och jag!


Mys....


...och ännu mer mys med mamma! ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0