Inskolning

Nu håller jag på att skolas in på dagis. Hela tre dagar har mamma fått följa med mig från 9.00-13.30.
Imorgon ska jag vara där samma tid men utan mamma. Även måndag och tisdag nästa vecka. Då håller mamma sig hemma ifall det skulle vara något. På onsdag blir det min första låååånnngggaa dag där. 06.30-16.30. Då har mamma börjat jobba igen.

Jag trivs jätte bra på dagis. Snälla fröknar och glada barn. Mammas gamla klasskompis från grundskolan Lina är en av mina fröknar. Världen är liten ibland. Idag sken jag upp som en sol när jag förstod att vi var på väg in på min avdelning. Det glädjer mamma. Idag kramades jag nästan inget alls med mamma. Hon kunde till och med vara i ett annat rum och leka med de andra barnen utan att jag letade efter henne. Både mamma och jag tycker att det känns tryggt och bra. Nog mest mamma som är lite nojjig=)

Mycket mer har vi inte gjort, jag har varit väldigt trött på eftermiddagarna. Imorse när jag och mamma steg upp så hade vi för en gångs skull Sandra hemma. Vi åt frukost tillsammans, det var mysigt!


Jag i mammas säng, kolla in hennes gulliga täcke med världens bästa mamma tryckt över hela! 


Jag och mamma njuter av vår sista lediga tid tillsammans, långa dagar ifrån varandra väntar!


Jag är väldigt noga med tandborstningen!


Sandra har satt mig i tvättkorgen =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0