Övernattning hos Tiddi

I fredags kom mamma och hämtade mig på dagis som vanligt. Väl hemma gick allt som på räls. Jag var jätte trött så det blev kvällsmat och nattning med en gång. Kort efter att jag hade somnat kom Marlene hem till oss. Senare dök även Henke upp. De tittade på idol tillsammans och snackade skit. Synd att jag missade dom!
Men mamma hade trevligt!

Lördagen hjälpte jag mamma att städa. På kvällen var vi hembjudna till Linda och Tiddi. Vi blev bjudna på middag. Efter maten tittade jag och Tiddi på barnprogram och åt lite lördags snacks. Jätte mysigt hade vi med lek och bus. Jag och mamma sov över. Jag hade svårt att komma till ro. Somnade långt efter Tiddi. Tänk om man missar något roligt liksom=) 

Tidigt på morgonen åt vi frukost tillsammans. Jag vaknade först så klart och såg till att väcka Tiddi med en gång;) Sen cyklade jag och mamma hem. Yoda väntade ju på oss där hemma. Han blev jätte glad när vi klev innanför dörren. 

Idag var det dagis och jobb igen. Blev som vanligt jätte ledsen när mamma lämnade mig och sken som en sol när hon hämtade mig. Vi var ute och lekte i regnet när hon kom. Så fort vi kom hem fick mamma tvätta upp min overall och skölja av mina gummistövlar. Somnade tidigt som vanligt. Dagis tar på krafterna. 

På onsdag ska jag på BVC kontroll, spännande..var ju ett tag sen nu. Undrar vad jag väger och hur lång jag är? 
Onsdag och torsdag kväll ska vi på inskolning på röda stugan. Sen ska jag vara där för första gången på fredag kväll. Sandra hämtar mig på måsens förskola lite innan fyra och kör mig till röda stugan. Det går säkert hur bra som helst. 

Nu på lördag skulle mamma egentligen jobba men hon bytade bort sin tur och jobbar nästa lördag istället. Anledningen är att Mattias ska ha sin 30 års fest på lördag. Jobba 7-19 och sen iväg på fest är inte så roligt. Nu kan jag och mamma ta det lugnt hela dagen för att sen vara redo för kalaset på kvällen =)

I övrigt så känns det verkligen som att hösten är här. Speciellt på morgonen och kvällen. Mörkt, kallt och regnigt ute. Men det är mysigt. Jag och mamma kryper ner under filtar och läser böcker tillsammans. Men visst..lite segt är det att stiga upp på morgonen när det fortfarande är mörkt ute. För att att inte tala om att ge sig ut i ösregn.


Tiddi, Linda & jag.


Jag och Tiddi delar på chipsen.


Tiddi är jätte trött men jag orkar lite till=)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0