Hard working mummy

Det fungerar mycket bra med jobb och dagis. Jag blev jätte ledsen idag när mamma lämnade mig på dagis. Men sen hade jag roligt hela dagen tillsammans med mina kamrater. När mamma kom och hämtade mig efter fyra var jag ute och lekte i regnet.
Tur att mamma köpte ett så bra regnställ till mig. Det finns ju inte fel väder, bara fel kläder.

Hemma har mamma fullt upp med sysslorna i hemmet. Kvällsmat ska lagas och tvätten ska tvättas. Jag ska badas och helst ska vi ju hinna med att mysa tillsammans lite också. Sagoläsningen är ett måste! Det blir väldigt lite tid tillsammans om dagarna.
Jag måste ju komma i säng i god tid för att orka stiga upp på morgonen. Jag orkar inte så mycket efter dagis, jag är helt slut.

Bra har vi det i alla fall. Mamma tycker att det känns tryggt och bra att lämna mig på dagis. Hon tänker så klart på mig när hon jobbar men känner ingen oro. Jag har så mycket att roa mig med på dagis så jag hinner inte sakna mamma så mycket.
Personalen sa idag att de var väldigt imponerade över hur mycket jag orkar äta =) Och hur duktig jag är på att själva äta med skeden.


Hjälper mamma med tvätten!


En trött bebis med sin trötta mamma!


ISAC ♥ MAMMA



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0