Påsken

Eftersom jag firade påsk med pappa, tors-mån så firade jag och mamma själva redan på onsdagen.

Jag fick ett jätte stort påskägg. I det fanns en leksaks kassa med en massa tillbehör. Även ett litet påskägg med lite godis i. Jag blev jätte glad. Mamma visste att jag skulle tycka om den eftersom jag leker med Tiddis varje gång jag är där hemma och leker.

Långfredagen spenderade mamma med Marlene. De gjorde hemmagjord pizza och satt ute på balkongen hela kvällen och flabbade. Under förmiddagen när mamma satt på gröningen och njöt av solen tillsammans med Yoda så kom Maria förbi med ett stort påskägg till henne från Eva, Sven, Sandra, Maria, morfar, Jeanette och Ola.
Hon blev jätte glad och tackar så mycket!

Påskafton firade mamma hemma hos Linda, Tindra och Andreas. Fint väder har det varit. Mamma har varit ute jätte mycket.

Jag har varit på kalas och andra roligheter tillsammans med pappa hela helgen.

På söndagen när pappa lämnade mig så mötte mamma oss ute på parkeringen med sin cykel. Vi cyklade direkt hem till Marcus, Andreas bror. Där var Linda, Andreas, Marcus, Mattias och Tiddi. Vi grillade och jag lekte med Tiddi en kort stund innan det var dags att åka hem och sova.
Jag var svår nattad och hade börjat få kladd i ögonen.

Natten blev inte rolig. Min förkylning bråkade. Vi sov inte mycket och på tisdagsmorgonen var mina ögon helt igenklistrade. Det blev till att stanna hemma både tisdag och idag.

Nu är jag mycket bättre. Jag och mamma har varit i stadsparken idag och matat ankorna. Imorgon är vi redo för jobb och dagis igen. Inte mycket kvar på denna veckan. Snälla håll nu tummarna att jag inte blir sjuk igen på ett tag!


Nästan så jag får plats i mitt påskägg =)


Tack mamma!


Jag och Tiddi busar nere på Marcus gård.


Jag, mamma och ankorna i stadsparken.


Underbart med sol och värme!


Hej hej Kalle Anka!


Jag och mamma på lekplatsen i stadsparken.


Glad skit =)


Gott med glass!!!!

Ett videoklipp ni bara måste se!! =)

                      


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0