Sjukstuga

I måndags lämnade mamma mig på dagis som vanligt. Jag blev jätte ledsen när hon skulle gå vilket jag inte blir särskilt ofta. Det var ju Lina som tog emot mig och henne är jag så glad för. Mamma kände på sig att det kanske skulle vara något. Jag hade ju tramsat ganska mycket med maten hela helgen. Bara tagit ett par tuggor av allt som erbjöds.

Mycket riktigt så ringde dagis till mamma 14.30. Då hade hon 1,5 timme kvar på sitt arbetspass. Jag hade kräkts på dagis. Mamma satte sig på cykeln med en gång. Hon var nog på dagis inom 15 min =D
På dagis gården kräktes jag igen. Väl hemma kräktes jag ytterligare än gång. Både jag och mamma fick hoppa i duschen. Sen sov jag hela kvällen. Fick bara i mig lite vatten då och då. 
Kräktes ett par gånger hela natten sen fram till ca 03.00. Mamma tyckte så synd om mig. Jag fick sova i hennes säng och tur att mamma har en massa plastfrottè på lager. 

På tisdagsmorgonen vaknade jag och ville till dagis =D Men efter en stund uppe så började min näsa rinna och hostan sätta igång. Det blev en dag på soffan. När jag sov middag tvättade mamma all smutstvätt. Blev en liten sväng ute på gården då Yoda behövde kissa. Men mycket mer orkade jag inte. Inget åt jag heller. Ville inte ens ha glass och då är det illa. Men blåbärssoppa drack jag mycket av. På eftermiddagen kom Maria snabbt förbi och lämnade av min påskpresent från morfar, Jeanette, Ola, Eva, Sven, Sandra och Maria. När jag vaknade stod den framför mig på borden. Fast jag var hängig så blev jag mycket glad!!

Mamma ringde till dagis igår för att höra om fler barn eller personal var sjuka. Förkylningar hade ett par stycken men ingen annan kräksjuk. Ingen aning var jag har fått det ifrån. Hoppas nu att jag inte har hunnit smitta någon annan.

En god natts sömn i mammas säng inatt. Jag mår mycket bättre. Men är lite trött. Gissa vem som klappade händerna av glädje imorse när jag åt frukost? MAMMA!! =)
Blir vila idag också och få igång maten ordentligt. Mamma ska sätta mig i vagnen och gå till Nova en sväng. Hon ska fixa en sista sak till mitt påskägg, nytt nässprey behövs också. I vagnen kan jag vila och få frisk luft samtidigt.

Imorgon ska vi nog vara tillbaka på dagis och jobb.


En sjuk Isac =(


Isac is back =) Sitter och äter frukost.


Tack snälla Haraldssons/Björklunds för min fina påskpresent.
Här ska det lekas ute i sandlåndan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0