Äntligen lite sol igen!

Vi har haft tur med vädert denna helgen. Det har ju bara regnat och regnat den senste tiden.
Har ju varit mer höst än sommar.

Igår gick jag och mamma upp först som vanligt. Jag åt en mycket stadig frukost. När vi var och handlade sist så fick jag själv välja yoghurt och jag tog klart en med en stor katt på. Bara för att där är en katt på förpackningen så åt jag tre skålar yoghurt =) Och två små bullar på det. Det ni!!!

När Ola steg upp var det tid för lunch =) Så då åt jag igen sen var det dags att vila middag för min del.
Mamma väckte mig någon timme senare. Då satte vi oss i bilen och åkte till nova. Vi gick först in i leksaksaffären och tittade. Jag fick en ny badleksak. En lite sköldpadda som man skruvar upp och så simmar den själv. Den fick självklart vara med i badet på kvällen sen.

När vi kom hem från Nova satte vi oss alla tre på golvet i köket och åt glass. Det var mitt förslag att vi skulle sitta på golvet =) Sen packade mamma ner en filt och så tog vi Yoda och gick ut och satte oss på gröningen.
Jag hade min buss med mig ut som jag fick av mamma när jag fyllde år. Det var inte så lätt att köra den på gräset. Men det var skönt ute i solen. Jag och Yoda hjälptes åt att äta upp bananen och alla kexen.

Efter kvällsmaten fick jag badat som vanligt. Jag tror alltid att jag ska nanna direkt efter badet så jag blev så lycklig när Ola bar mig till soffan istället för sängen. Där hade mamma dukat upp gottis till oss.
Jag piggnade till av en bit choklad. Jag pratade, skrattade och busade massor, mamma och Ola var helt slut när jag väl hade kommit i säng =)

Idag är det söndag och solen skiner ännu mer än vad den gjorde igår. Ola är ute och kör motorcykel. Kollar in vägnarna runt stehag =) Så fort jag har vaknat ska mamma dra ut mig i solen!

Trevlig fortsatt helg alla!


Full fart på mig och Yoda ute på gröningen.


Jag spexar och drar ner byxorna =)


Mamma och Ola njuter av solen.








Olas leksak hälsar på i Stehag =)


Sandra kom på besök. Hon drog upp mig från min vila och sen fikade jag, Sandra och mamma tillsammans.
Sandra hade köpt choklad till mig. Mamma tänkte direkt att det kommer bli en repris från förra kvällen.
Isac hyper aktiv. Och nog blev jag pigg och glad igen =) 

Ola kom hem efter sin åktur. Sandra tog på mig skorna och gick ut med mig på lekplatsen en stund.
Mamma passade på att plocka undan och vila lite på soffan tillsammans med Ola.

Sandra bjöd mig på en isglass innan vi gick upp till mamma och Ola igen. Jag hade plockat en blomma som mamma blev jätteglad för.

Hela eftermiddagen har vi lekt och busat. Vi har kört teamwork och duschat Yoda =) Ola tvättade honom sen tog Sandra över och torkade honom.

Nu väntar vi på kvällsmat och att det ska bli kväll så vi kan mysa till det.


Isac älskar att busa!!


Till mamma från Isac ♥


Varning för blöt hund!


Torkning pågår =)

Trackback

RSS 2.0