Dyra svinkoppor

Jag har smittat mamma med svinkoppor. Jag är tillbaka på dagis och mår hur bra som helst.
Mamma jobbade i måndags men har sen fått stanna hemma. Hon var hos doktorn i tisdags och fick utskrivet antibiotika.

Hennes koppor har satt sig på händerna. Men medicinen är toppen och det är redan mycket bättre.
Men med risk för att fortfarande smitta så stannar hon hemma från jobb. Hon använder ju händerna mest på jobbet och då är det svårt för det att läka. 

Mamma avskyr att stanna hemma från jobb. Hon har svårt att njuta även när hon har semester. Det är så tråkigt att gå hemma. Ännu värre är det när man förlorar pengar på det. Först vård av barn med mig hela förra veckan och så är hon själv sjuk denna veckan. För att inte tala om pengar man får lägga ut på läkarbesök och mediciner!!

Ola verkar ha klarat sig. Konstigt nog. Mamma var så noga med att minimera smittrisken. Ola däremot har inte varit så försiktig. Han hoppade till och med ner i badet med mig när jag hade mina svinkoppor. 
 


Våra grisar är inte så snälla mot spargrisen =(


Potträning pågår, och Ola är pottpilot =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0