Nöff nöff

När mamma fick hem mig i måndags hade jag en stor skorpa på kinden. Hon stannade hemma med mig för att pappa sa att jag hade varit dålig i helgen. Men jag lekte och busade hela dagen så mamma friskanmälde mig till tisdagen.

Mamma jobbade hela tisdagen och jag var på dagis. Men när hon hämtade mig upptäckte hon en liten blåsa till sidan om skorpan jag redan hade. Skorpan hade dessutom blivit större och det såg ganska ilsket rött ut.

Jag blev därför hemma igår för att mamma fick ordna en tid hos doktorn. Hos doktorn var jag jätte duktig.
Han fick klämma och känna och till och med ta med en liten pinne på mitt sår som mamma absolut inte får röra!!
Av doktorn fick jag ett klistermärke för att jag var så duktig. Min diagnos: SVINKOPPOR!!!

När Ola kom hem efter jobbet körde han oss till apoteket. Jag och Ola stannade kvar i bilen så mamma i lugn och ro kunde gå ärendet där. Jag fick sitta och styra hans tuffa bil och blev jätte sur sen när Ola skulle köra oss hem för det tyckte ju jag att jag kunde göra. Jag satt ju redan på plats! :)

Mamma hämtade ut min antibiotika. Köpte även handsprit och engångs tvättlappar. Här ska hygienen skötas noga!! Sprita händerna ofta, byta lakanen och koka mina nappar varje dag. Samt tvätta mitt sår på kinden morgon och kväll. Jag pillar inte alls i såren. Jag märker inte av dom. Men så fort jag går förbi en spegel stannar jag till och pekar på min kind och säger; "titta där".

Får snällt stanna hemma från dagis ett par dagar. Kan säkert komma tillbaka på måndag. Doktorn sa att efter ca 3 dagar med antibotikan så är min smittrisk borta och det ska ha blivit mycket bättre. Men kuren är på 7 dagar.
Mamma är lite stressad över att vara borta så mycket från sitt jobb men där är inget att göra åt det.

I övrigt mår jag bra och det är ju fint väder. Så jag, mamma och Yoda går på promenader. Men undviker lekplatser där det kan finnas andra barn.


Som jag ser ut!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0