Semestervecka 1

Så här har vår första semestervecka varit...

MÅNDAG:
Tvätt & städ.


TISDAG: Började packa inför flytten. Hann tömma ganska många lådor och hyllor. Skönt att få igång det.
Jag och mamma cyklade ner till stan och hämtade ut mammas pass hos polisen. Sen stack vi inom mammas jobb för att hälsa på.

På kvällen badade Ola mig som vanligt. Mamma tog sin cykel och stack iväg till frissan. När hon kom hem igen var jag redo för nattning. 


Jag går vikarie för mamma =)


En bild som Ola tog på oss två och skickade till mammas telefon när hon satt hos frissan =)



ONSDAG: Jag och mamma tog bussen till gunnesbo för att hälsa på tant Marlene. Vi åt lunch sen hjälpte jag Marlene att dekorera hennes muffins. Detta tyckte jag var skoj!
Stannade hela eftermiddagen och lekte med hennes katter och tittade på film. Sen när Marlenes Jonas och Ola hade slutat jobb kom de också hem till Marlene och tillsammans åt vi alla kvällsmat. Tack för en mycket trevlig dag!


Jag och Marlene dekorerar muffinsen.


Resultatet =)


Mamma ska låna Marlenes resväska till Spanienresan. Här drar jag hem den =)


TORSDAG: Fortsatte med flyttpackningen hela dagen. Faster Eva och Maria kom förbi med inslagspapper till alla glas och porslin som ska packas ner. Tack snälla ni för att ni tog er tid att köra inom shurgard och sen hem till oss! De stannade inte länge men tillräckligt länge för att hinna busa lite med mig =)

På eftermiddagen hade vi en tid hos doktorn. Jag har varit förkyld hela veckan med hosta och har varit lite hängig. Mamma tog det säkra före det osäkra och besökte doktorn. Men det var bara ett virus jag hade och det är ju sånt kroppen själv tar hand om.

När Ola kom hem från jobbet överraskade vi honom med en egen liten kräftskiva =)


FREDAG: Jag och mamma cyklade ner till stan för att möta upp morfar. Han och mamma hade ett viktigt ärende. När vi var färdiga med det bjöd morfar oss på fika inne på mormors bageri. Tack för fikat morfar!

Hem igen och dra över lite med dammsugaren.

Vi fick besök av ett par som skulle titta på mammas soffa då hon har lagt ut den på blocket för försäljning.
Vi ska ju ha Olas soffa sen i vårt nya hem.

Vi åt kvällsmat sen gjorde mamma sig iordning för att träffa Sandra och andra vänner på stan. Sandra fyllde år sen på lördagen och det ville hon fira med sina vänner över ett glas vin. Detta är ju egentligen pappas helg med mig men han kunde inte ha mig av någon anledning. Mamma blev så klart jätteglad över att få ha mig hemma denna helgen. Helgerna är inte detsamma utan mig!

Ola stannade hemma med mig så mamma kunde gå på Sandras födelsedagsträff. Hans kompis Jim kom hem till oss för att se på film. Han hade godis med sig som jag fick smaka.
Mamma var hemma igen redan klockan 22.00 men då sov jag ju gott.


LÖRDAG: Olas morbror Micke kom och hämtade oss tidigt på morgonen i sin fräcka bil. Vi fick följa med på veteranutställning i Svedala. Jag tyckte att det var jätte kul att se alla gamla bilar och brandbilen som stod där.
Vi stannade och tog en fika där innan Micke körde oss hem igen.

Hemma igen så var det tid för mig att vila. Undertiden jag sov kom paret som var här och tittade på soffan för att hämta den. Ola och köparen hjälptes åt att bära ner soffan. När jag vaknade stod mammas säng i vardagsrummet. Vi får ha den som soffa nu i en månads tid men det fungerar bra. Men lite konstigt tyckte jag nog att det var =)

Sen åkte jag, mamma och Ola iväg för att handla mat. Ola lagade kvällsmaten denna lördagkväll och gott blev det.
Jag och mamma åt jättemycket =)

Dagen avslutades med mys framför tv:n. Jag fick se min älskade djungeldjuret Hugo film. Det är bara den filmen jag vill se och tjatar om Hugo hela tiden. Mamma och Ola är ganska trötta på den nu men INTE JAG!! =)


Ligger i mammas säng i vardagsrummet och tittar på Hugo =)


SÖNDAG: Idag har vi varit i Sjöbo på middag hos mammas farmor och farfar. Jag var pigg och busade massor.
Vi fick som vanligt så mycket gott att äta. Tack för allt denna dagen!


Gammelfarfars rullstol är så spännande, jag vill hemskt gärna trycka på alla knapparna =)


Full fart och bus i Sjöbo =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0