Prins Isac sitter på sin tron som en stor gosse nu!

Förra veckan började vi med att stanna hemma alla tre på måndagen. Jag behövde en dag till att återhämta mig från min helg med kräksjuka. Mamma tog VAB och pappa Ola körde till jobbet på morgonen för att hämta sin jobbdator sen kom han hem igen. Han satte sig i köket och där satt han hela dagen och arbetade hemifrån. Mamma och pappa Ola ville minska smittrisken till sina kollegor om de nu skulle visa sig att de också bar på kräksjuka. Men de klarade sig!!!! Mamma är fortfarande förvånad, hon åker alltid på kräksjuka 99% av gångerna.
När pappa Ola pausade för att äta lunch så gjorde han och jag pannkakor.

En dag i veckan kom Sandra hit och överraskade oss. Hon stannade och åt kvällsmat.
Jag fick ett kinderägg som jag åt efter kvällsmaten. Mamma och Ola fick en söt liten chokladkartong. Sandra hade även köpt med sig glögg och pepparkakor och det njöt vi av i soffan hela kvällen tills det var tid för natti natti för mig. Sandra tog hand om mig i badet när mamma tog disken, vi hade så roligt! Dansade till Bamse remix gjorde vi också =D Tack för en mysig kväll världens bästa tant Sandra!!

Helgen har jag spenderat hos pappa.

Mamma och pappa Ola har varit iväg och fixat kattlåda mm till katten så nu är vi redo för att ta emot henne.
På söndagen åkte de till Ikea och köpte en ny matstol till mig. Och jag ÄLSKAR den! Kan ta mig upp och ner från den själv vilket är en sån befrielse. Slipper sitta fast som en liten bebis =D

Efter Ikea besöket åkte mamma och pappa Ola till Trelleborg och drack kaffe hemma hos pappa Olas syster Tina och hennes familj.

Hemma igen blev det städning och sen julpyntade mamma det sista. Nu är det bara en gran som fattas men det väntar vi med. I år blir det en riktiig gran. Kommer köpa den utanför matboden. Nära och bra =D

Imorgon är det tant Sandra som hämtar mig på dagis. Jag ska hem till Eva och baka lussebullar hela eftermiddagen. Pappa Ola hämtar mig sen på kvällen. Mamma ska på julfest med jobbet och är borta hela kvällen. De ska till Malmö konserthus och se Stjärnklart. Mamma är så lycklig, hon ska få se Tommy Körberg och en massa andra bra svenska artister samt äta gott.

Nu ligger jag i badet. Snart ska vi slänga oss på soffan och mysa med lite varm choklad och kex.


Hjälper pappa Ola att laga pannkakor


Vår fotovägg på familj och vänner. Fler ska upp, detta är bara på mammas och mina nära och kära.
Nu ska vi få upp pappa Olas familj och vänner.


Så här mysigt hade mamma och pappa Ola det på andra advent =D


Prins Isacs tron =D


Lycklig med köttfärssås runt hela nosen =D





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0