Julmys

Då har vi klämt ännu en vecka och det är redan den 3:e advent!

I onsdags fick pappa Ola hämta mig på dagis. Mamma åkte direkt hem till sin kollega Annette efter jobb. Där gjorde hon sig i ordning och väntade in fler kollegor. Sen samåkte de alla till malmö konserthus.
Jag och pappa Ola körde de vanliga kvällsrutinerna här. Mamma hade en underbart roligt kväll. Hon var inte hemma för än 00.40. Hon fick se Tommy Körberg som hon har älskat i så många år. Hon till och med grät en skvätt när han sjöng Stad i ljus haha. Carola, Orup, the Poodles, Anders Berglund och Salem Al Fakir var fler stjärnor hon fick se den kvällen.

På torsdagen jobbade mamma kväll. Började 14.00 och tur var det efter en sån sen kväll. Men jag drog upp henne och tillsammans åt vi frukost och jag blev lämnad senare på dagis.

Pappa Ola fick som vanligt hämta mig på kvällen när mamma jobbade. Han har fått hämta mig alla torsdagar sen vi flyttade hit. Men mamma och pappa Ola är bara glada för det. De får ju mer tid tillsammans med mig.

I fredags hämtade mamma mig på dagis. Sen hoppade vi på tåget in till Eslöv och mötte upp pappa Ola på ICA maxi. Vi fick veckohandlat sen var det rakt hem till soffan och titta på idol finalen.

Lördagen sov vi ut. Vi åt en smaskig frukost här hemma med hemmagjorda räkmackor och varm choklad med vispgrädde. Sen packade vi vagnen i bilen och körde till Center Syd. Där gick jag och mamma en egen runda. Pappa Ola skulle handla hemlisar =D Jag fick träffa TOMTEN!! Han klappade mig på kinden och sa att han skulle komma förbi till jul och att han skulle försöka ordna en katt till mig!! Hur visste han att jag önskade mig det? Av tomtemor fick jag en klubba. 
Hemma igen så lagade pappa Ola kvällsmaten. Mamma satte nejlikor i apelsinerna, det luktar så gott!!!!  

Idag har vi varit hos familjen Glans på jullunch. Vi fick årets första julmat där. Massor med vänner och deras barn var där. Jag har haft så roligt. Lekt och lekt hela dagen. Tack snälla vänner för idag!

Nu ska vi bara mysa. Skriva lite julkort och tända 3:e ljuset. 


Jag och pappa Ola kör bil inne på Center Syd =D

Video på mig när jag övningskör =D




Här är vi inne på Build a Bear


Mikael och Mathilda


Julbord =D


Maria och Mattias


Leker med Mattias


Malin, Mattilda, Tilde och pappa Ola.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0