X-MAS TREE

I tisdags var det ju Lucia. Pappa Ola och mamma tog ledigt från jobb ett par timmar på eftermiddagen.
De kom till mitt dagis och var med och firade lucia. Vi hade inget traditionellt luciatåg. Istället hade vi biovisning. Alla föräldrarna fick se en video på vad vi barn har gjort under december månad. Pysslat och dansat till julmusik =D Vi på dagis bjöd även alla på fika med pepparkakor mm. Efter luciafirandet på dagis gick vi till matboden och handlade årets julgran.

Tors-Måndag denna veckan skulle jag egentligen till pappa. Men som i många andra fall fick jag stanna hos mamma och pappa Ola för att han inte kunde ha mig hos sig av någon anledning.

Fredagkväll fick jag och pappa Ola fira ensamma. Mamma jobbade kväll. Hon var iväg hela eftermiddagen med personal och boende på vån 1. De åkte buss till Vellingeblomman. De var trevligt men hon var helt slut efter att ha kört rullstolar där i flera timmar och sen tillbaka och jobba hela kvällen. 10 timmars arbetsdag för mamma, pust!!

Jag och pappa Ola gick till affären och handlade en godispåse.
Till kvällsmat lagade vi hemmagjorda hamburgare. Sen hade vi fredagsmys i soffan. När mamma kom hem sov jag gott. Men smög in till henne och pappa Ola mitt i natten sen. Så mysigt det är att vakna upp tillsammans i samma säng =D

Efter frukosten idag åkte vi till Vanningen. Ett badhus som ligger i Vellinge. Så roligt jag hade det där.
Plaskade och busade i vattnet massor!!

När vi kom hem blev det städ. Efter kvällsmaten tog vi in granen. Satte på julmusik och klädde den. Så gott det luktar här hemma med en riktig gran. Aldrig mer plastgran!! Det är så värt det trots all barr =D

Nu sitter vi med granen tänd och tittar på tomtar på TV:n. Mer julkänsla än så här kan vi inte få =D

Imorgon är det fjärde advent. Då ska vi åka och hälsa på hemma hos Micke, Tessan och Nathalie.

Sen har vi 3 arbets/dagis dagar kvar innan vi håller jul här hemma. Den 22/12 ska jag på BVC besök. 2½ års kontroll. Pappa Ola ska följa med. Vi ska till mitt gamla BVC på Nöbbelöv. Vi vill träffa Sussane som har följt mig sedan födseln och säga adjö och tacka för allt. Sen bytar vi till Eslövs BVC.

Den 23/12 är det julafton för oss här hemma. Då kommer pappa Olas syster med familj hit och firar med oss.
På julafton ska vi på jullunch hem till morfar och Jeanette. Sen ska pappa hämta mig där och mamma och pappa Ola ska sen köra vidare till Trelleborg och fira julaftonskväll hemma hos pappa Olas syster med familj och resten ut av hans släkt kommer också vara där.

Alla julklappar är klara, julkorten är postade, pyntet och granen är på plats. Bara julmaten som ska handlas sen är vi redo!!

Trevlig helg alla nära och kära ♥


Badpågar


Vi igen =D


Jag!


Jag och mamma fångar vågor!


Vi fikade efter badet.


Full fokus på att hänga upp en julgranskula =D


Jag vid granen. Vi har lila jultema i vardagsrummet.


Granen igen, men den gör sig verkligen rättvis på bild =(




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0