Lugn och skön helg!

Veckan rullade på med jobb och dagis. Jag har ätit som en häst hela veckan och det gör mamma så glad!

I fredags hämtade mamma mig på dagis som vanligt. Sen rullade hon mig i vagnen till Nova. Vi mötte upp tant Maria, mammas vän och inte kusinen =) inne på BR leksaker.

Jag fick en ny dammsugare. Jag älskar ju min dammsugare. Den har gått itu, vi har försökt laga den men den är bortom all räddning. Denna gången fick jag en turkos, den andra jag hade var gul. Ville ju helst ha en rosa men där satte mamma ner foten. Fick tydligen finnas några gränser, jag är ju trots allt en påg!! Men kunderna i affären tyckte att det var mycket roligt=)

Vi åt kvällsmat tillsammans med Maria. Hon kom hem till oss senare på kvällen också men då sov jag.
Mamma och Maria satt och flabbade i köket i flera timmar. 

På lördagen städade vi här hemma. Mamma dammsög och det gjorde jag också. Jag blev riktigt arg när hon gick ivägen för mig med sin dammsugare. Där hade ju jag redan städat!! =)

På eftermiddagen gick vi ut och lekte på lekplatsen. Maria, mammas kusin denna gången=) hade rast och följde med. Vi gungade och hade jätte kul!

Jag somnade ganska tidigt på kvällen. Frisk luft gör en gott! Senare dök Rickard upp. Mamma tvingade honom att titta på melodifestivalen=) Jag fick sova i mammas säng. Mamma gick och la sig tillsammans med mig och vi somnade. Vi blev väckta av telefonen som ringde mycket sent. Sen ville jag inte somna om. Mamma gick och la sig igen men jag satte mig en stund med Rickard i soffan och tittade på TV. Tröttnade ganska snabbt och gick in till mamma igen.
Vi sov gott hela natten. 

Idag har jag och mamma lekt här hemma. Tvättat, varit ute på lekplatsen. Ätit glass och haft det riktigt mysigt. Vi tog ett bad tillsammans nu på kvällen och nu sover jag gott. Dagis imorgon!

Efter vissa omständigheter så har vi bytat telefon nummer hem till oss. Det nya började gälla idag och det är skyddat. Ni som står oss nära kommer självklart att få det. Mammas mobil nummer kommer bli ändrat i veckan och även det skyddat. Nära och kära får ett sms när det är bytt! Vi behöver vår sömn om nätterna!! Saker och ting i vårt liv är fortfarande jobbigt men inget knäcker oss Haraldssons ;)

Vi önskar er alla en trevlig söndagkväll! ♥
 


Jag och Maria på lekplatsen!


Wiiiieeeeee....


Glad unge i badet =)


glitter graphics




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0