Förkylda men inte stoppar det oss!

Hela förra veckan jobbade mamma och jag var på dagis trots förkylning. Vi var snuviga, hostiga och mycket trötta. Denna veckan har det suttit i men inte alls lika illa. Hostan är värst på morgonen och likaså snuvan. Tröttheten har gått över tack och lov!

På onsdagen hade vi tant Maria här, inte mammas kusin utan kompis Maria=) Jag låg och sov när hon kom hit men mamma och hon hade jätte kul. De träffas inte så ofta så de hade massor att prata om.
Senare dök Rickard upp. Mamma blev överlycklig att se honom. Han hade varit i Spanien i nästan en vecka.
Tyvärr så lyckades mamma smitta honom med förkylningen som från början kom ifrån mig. Stackars Rickard har aldrig varit så ofta sjuk som under tiden han har känt oss..dagis är farligt=)

Veckan gick och på fredagen hämtade pappa mig på dagis. Det var hans tur att fira helg med mig.
Mamma träffade vänner både fredagkväll och lördagkväll. Fredagen var hon i Malmö och träffade Henke och Åsa. Lördagen spelade hon biljard med Linda, Andreas, Maria och Mattias. 

Lördag till söndag sov jag över hos morfar och Jeanette. Pappa skulle något viktigt och de ställde upp. Där hade jag jätte roligt som vanligt. Väckte morfar ett par gånger på natten. Han och jag sov ensamma i gästrummet. Morfar fick nog vila middag på söndagen sen när jag pappa hade hämtat mig igen.

Mamma fick hem mig på söndagkvällen. Då var klockan så mycket så det var rakt ner i sängen. Fick sova hos mamma för jag var mycket mammig. Hade ju inte sett henne på ett par dagar. Mamma var nog lite Isac sjuk också=)

Sandra var här igårkväll. Hon och mamma tittade på film och åt godis. Gottegrisar!! Maria som har varit borta i en hel vecka på skidresa har också varit här. Så roligt det var att se henne igen. Det har varit så tomt utan att höra hennes nyckel gå i låset.

Ikväll när jag och mamma höll på med kvällsmaten knackade Rickard på dörren. Jag busade och spexade som vanligt. Kvällsmaten gick ner. Sen fick jag mitt bad. Somnade med en gång och det har jag gjort hela veckan!

Imorgon är det fredag. Denna helgen ska jag och mamma bara mysa och träffa lite vänner.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0