Livet går i vågor =)

Fredag morgon var verkligen inte rolig. Som det regnade ute. Men det finns ju inte fel väder, bara fel kläder=)
Det som var jobbigt var att stiga upp så tidigt när man hörde hur det smattrade på rutan. Men upp och iväg kom vi.

Mamma hämtade mig som vanligt direkt efter jobb. Vi ska precis gå förbi affären så får vi syn på tant Sandra.
Hon följde med upp. Jag och tant Sandra hjälpte mamma att städa lite här hemma. Sen lagade Sandra mat till oss. Sandra tycker vi om ♥ Sandra skulle vidare till ett par vänner lite senare. Först duschade hon. Sen duschade jag och sist duschade mamma=) Jag somnade med en gång efter duschen. Vaknade inte ens av hårfönen precis utanför mitt rum.

Sandra åkte och istället kom Rickard. Han och mamma tittade på TV och somnade redan strax efter 22.00 som två pensionärer =) Jag vaknade till kort därefter och ville absolut inte ligga i min egen säng. Mamma var för trött för att bråka. Så fort jag kom in i mammas säng blev jag tyst och somnade om.

På morgonen steg jag och mamma upp långt före sömntutan Rickard. Senare dök Maria upp med bullar och då blev det frukost alla fyra tillsammans.

Efter frukosten sa vi hejdå till Maria och Rickard. Vi skulle möta upp Linda, Andreas och Tiddi.
Vi skulle till skattkammarön. Så långt kom vi men där var stängt. Vi gick in på mormorsbageri och där talade de om för oss att skattkammarön har gått i konkurs. Jag tror mamma blev mer besviken än jag. Inne på mormors bageri satt där fler besvikna barn och irreterade föräldrar. Vi stannade och fikade sen tog vi bussen hem till oss. Här busade jag och Tindra. Mamma och Linda drack kaffe. Vi tittade på film. Åt lunch. När de hade åkt vilade jag en stund.

När jag vaknade hade mamma gjort kvällsmat så det var bara att sätta sig vid bordet. Efter maten gjorde mamma upp ett bad. Vi hällde i badskum men det blev nog lite för mycket. Vi hade badskum i hela badrummet. Men gissa om jag och mamma hade roligt? Efter badet blev det pyjamas och mjukis på. Mamma skalade ett äpple till mig och satte fram en skål med chips. Vi tittade på Shrek och hade det riktigt mysigt bara hon och jag. Vi måste ha det så ibland också. Jag somnade precis innan melodifestivalen. Mamma satt uppe till strax över 22.00 sen somnade hon också.

I söndags hade vi hela högen Glans här hemma. Mamma fick tyvärr tvätta samtidigt. Så är det när man bara är ledig på helgerna. Vi lunchade tillsammans. Jag och Max lekte. Mamma fick mysa med Matilda som har hunnit bli hela 5 månader gammal. Tänk va tiden den går. Glansarna åkte hem vid 13.00. Då skulle jag och mamma packa vagnen och gå ner till stan för att möta Annelie och Isac. Men vi somnade båda två på soffan. Annelie ringde och väckte mamma. Mamma mådde inte alls bra. Annelie kom förbi snabbt och lämnade en påse med kläder till mig. Så snäll hon är! Annelie och hennes son fick snällt stanna i dörren. Ville inte smitta dom.

Mamma blev jätte dålig. Pappa fick komma och hämta mig och kusin Maria fick också komma och hjälpa till. Mamma kunde inte resa sig ur soffan. Hon hade hög feber och allt. Måndagen var jag på dagis. Pappa hämtade och lämnade mig. Mamma låg hemma och vilade upp sig. Hennes sjuka vände snabbt tack och lov. Tisdagen fick mamma hämta mig på dagis vid 14.00. Jag hade feber.
Tack snälla Maria och pappa för allt ni gjorde för mig och mamma!

Idag hämtade pappa mig här på morgon. Mamma var tvungen att jobba så pappa tog hand om mig. Vi åkte till doktorn på 18 månaders kontroll. Allt hade gått bra. Jag är fortfarande förkyld så det blir nog inget dagis imorgon heller. Jag är hos mamma ikväll men det blir pappa igen imorgon för då jobbar mamma kväll. Sen ska jag vara hos pappa hela helgen då det är hans helg. Har varit ifrån mamma mycket och vi saknar varandra men jag har det lika bra hos pappa. Snälla håll nu tummarna för oss att vi inte ska bli sjuka mer, vi är så trötta på det!!


Så här sitter jag varje morgon när mamma springer runt och donar.


Redo för busväder!


Jag och Sandra kockar!


Hej Tiddi!!!


Jag och Tiddi är dörrvakter på mormors bageri=)


Full fart på kidsen!


Linslus =)


Leker på mitt rum.


Skumbad delux=)


Lördagsmys


Borstar tänderna..extra noga efter lördagsgodiset=)


Här är jag med familjen Glans!


Tant Malin, min kompis Max och Yoda inne på mitt rum.

 



Kommentarer
Jessica

Men nu har Skattkammarön öppnat igen. O nu är det självaste Mormors Skattkammarö som finns där. Varmt välkomna. Öppet Mån-Sön 10-18

2011-03-24 @ 17:50:18
Anonym

hej jag gillar skumbad

2011-08-13 @ 00:59:46
Anonym

vad gör du da????

2011-08-14 @ 14:37:30
Anonym

hej vad gör du da?

2011-08-15 @ 15:44:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0