Snart semester igen!

I helgen har jag varit hos pappa.

I lördags var mamma med Ola hemma hos hans morbror. Dom grillade och hade jätte trevligt. Yoda fick också följa med. Yoda blev överlycklig. Åka bil och få komma ut på landet. Dessutom få leka med två hundar i samma storlek som han själv. Yodas helg =)

På söndagen när de kom hem gjorde de våfflor. Där blev smet över så Ola gräddade ett par våfflor till mig som jag fick igår när jag kom hem. Våfflorna var jätte goda!! =)

Jag går på ett annat dagis nu. Över sommaren slår de ihop alla förskolorna i vårt område.
Jag trivs lika bra där. Men i nästa vecka har jag och mamma semester. Vi hoppas på bra väder!

Igår hämtade mamma mig lite tidigare på dagis. Vi cyklade till nöbbelöv för att besöka BVC.
Extra viktkontroll eftersom min vikt minskade under vintern. Kurvan är på väg upp igen och ligger på det normala. Mamma blev jätte glad. Inte för att hon har varit orolig. Proverna har inte visat något och jag äter ju som en häst.
Jag väger nu 10,4 kg och är 85 cm lång. Ingen bjässe men vad kan man begära när jag har en massa spinkisar i släkten? =)

Jag och mamma hade saknat varandra över helgen. Det blev en massa kel, bad och sen sagoläsning.
Vi hade precis läst klart sagan då Ola knackade på dörren. Mamma ville natta mig men Ola räddade mig =)
Fick vara uppe en liten stund till. Mamma har börjat sticka och jag ville hjälpa henne. Men jag var inte till någon stor hjälp, snarare tvärt om.

Jag borstar tänderna två gånger varje morgon. En gång med mamma och en gång till när Ola har stigit upp och ska borsta sina. Fortsätter jag så här kommer jag aldrig få några hål =)

Idag fick jag följa med mamma till affären efter jobb och dagis. Eftersom jag var så duktig och drog korgen med varorna så bjöd mamma mig på en glass. Ikväll har jag och mamma varit ute på balkongen och blåst såpbubblor. Dansat till bockarna bruse har vi också hunnit med =)


Glassssssss!!!!!!!!!!


Ola, mamma och Yoda hemma hos Olas morbror.


Mammas mardröm..hon tycker att det räcker med att jag två armar och två ben =)



Kommentarer
Emma

Haha, lilla underbara gos-fis! Sicken underbar bild på dig & glassen! :)



Hoppas du & mamma får en underbar semester, och hoppas vi ses nåt senare i sommar..

Kram.

2011-07-06 @ 15:20:43
URL: http://-


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0