Midsommar 2011

Vi har kommit igång med vardagen igen. Den första veckan efter semestern var ganska trög. Tänk vad fort man kan vänja sig vid mys pys hela dagarna =)

En eftermiddag var vi hemma hos Linda & Tiddi på kvällsmat. Jag ville inte gå hem men det var ju dagis och jobb nästa dag så mamma tvingade på mig jacka och skor under stora protester. Men blev glad igen när jag satte mig på mammas cyckel =)

Sandra & Maria kommer förbi då och då som vanligt. Vi har snabbt vant oss vid att ha Ola här ofta. Han är jätte snäll och jag tycker mycket om honom. Fick en jätte fin leksaks traktor av Ola på min födelsedag.
Varje gång jag ser den säger jag OLA!! =) Ola är för ni som inte vet, mammas pojkvän ;) ♥

Förra helgen när jag var hos pappa överraskade Ola mamma med att hyra en liten stuga i Blekinge.
Mamma hade den bästa helgen på länge och det gjorde henne gott!

I tisdags skrämde jag upp mamma ordentligt. Dagis ringde henne när hon var på jobb. De talade om för mamma att hon var tvugen att komma till dagis omgående. Jag hade trillat och slagit upp överläppen. Det såg inte bra ut. Mamma har nog aldrig cycklat så fort i hela sitt liv. Men när hon kom fram till dagis hade det slutat blöda och jag var mitt glada jag som vanligt igen. Men mamma fick ringa och boka en akut tandläkartid.
Tandläkaren tittade på mig och sa att jag hade ett litet sår precis under överläppen. Har även slagit av små flisor på framtänderna.
Såret har mamma tvättat med ett särskilt medel 2 grr om dagen. Nu har det läkt fint. Äter även mitt älskade knäckebröd igen som jag har fått undvika de senaste dagarna liksom allt annat hårt.

Igår var det midsommarafton. Åsa och hennes två barn var här, samt Roger och Maria.
Åsas dotter Felica hade sin kompis med sig. Vi tittade på film, åt gott och lekte i massor. Dans kring midsommarstången hoppade vi över pga av det tråkiga vädret.


Picnic inomhus tillsammans med Tiddi =)


Linda kom förbi och gav mig födelsedagspresenter, tack!


Jag och mamma midsommarafton, de fina blommorna har vi fått av tant Sandra ♥
Fick även en annan jätte fin bukett rosor av tant Maria ♥


Leker med Fabian och Rogge.


Alla -mamma vid bordet =)


Yoda och Åsas vovve Winston.


Alla barnen krigar med bollarna inne på mitt rum, killarna mot tjejerna =)


Stugan Ola hyrde tillsammans med mamma (Dragsö camping).


Mamma & Ola hemma hos Linda och Andy. ♥

Trackback

RSS 2.0