Västerdagen och roadtrip till sjöbo =D

Inte helgen som var nu utan förra igen var jag hos pappa. Mamma umgicks med vänner och deltog i lundaloppet tillsammans med ett par kollegor från jobb.

Förra veckan var mamma och pappa på utvecklingssamtal på dagis. De fick bara höra bra saker men det var väntat, de vet ju redan vilken go påg jag är. Jag utvecklas som jag ska. Är social och nyfiken. Inte det minsta blyg. Tar kontakt med vuxna och barn. Har en stark vilja. Pratar hela tiden. När någon barn på dagis frågar efter sin mamma eller pappa så svarar jag dom att mamma eller pappa kommer snart =)
Dagisfröken visade foton på mig och bilder som jag har målat. Mamma har redan en massa konstverk hemma på kylskåpet och på andra ställen.

I fredags kom mamma och hämtade mig som vanligt på dagis. Hemma lagade vi kvällsmat tillsammans och jag åt som en häst. Mer än mamma helt säkert! Sen tog mamma fram lite Ahlgrens bilar och salta pinnar. Vi tittade på djungelboken och gosade till det i soffan.

Lördag förmiddag cyklade jag och mamma till ÖB. Där köpte vi hundmat, Yodas favorit är sjöbogårdens hundmat och den finns bara där.

Hemma igen var det dags för lunch. Maria höll oss sällskap vi bordet. Efter maten packade mamma ner mig i vagnen sen gick vi och mötte upp Linda och Tiddi. Tillsammans gick vi till folkparken. Där mötte vi Malin med hennes Max och Matilda samt Maria K. 

I folkparken var det västerdagen dvs massor med aktiviteter och nöjen. Vi fick titta på en riktig brandbil och ambulans. Jag var helt överlycklig eftersom jag ÄLSKAR bussar och lastbilar.
Musik, ponnyridning och teater fick vi också uppleva. Rida häst vågade jag inte men jag klappade den =)

Linda och Tindra följde med oss hem på fika. Jag och Tiddi fick saft och chokladbullar!!

Hela eftermiddagen städade och tvättade jag och mamma. På kvällen när jag sov kom Maria hit och tittade på eurovision song contest tillsammans med mamma.

Igår tog jag och mamma bussen till sjöbo. Det tyckte jag var sååå roligt. Jag satt med näsan tryckt mot glasrutan hela vägen till sjöbo. Hälsade på alla som steg av och på bussen =)
Vi blev bjudna på middag hemma hos gammel farmor och farfar. God mat fick vi och GLASS!! Gammelfarmor nämnde glass en gång sen tjatade jag om glass tills glassen åkte fram =)
Vila efter maten vägrade jag. Jag hade ju så roligt! Men när det var dags att åka hem sen hann mamma inte ens ut genom porten innan jag somnade i vagnen. Jag fick en liten påse full med 10:ot och 5:or till min spargris utav gammel farmor och farfar. Jag har själv suttit och stoppat i varje krona i min fina bilspargris. Blir många glassar sen till sommaren för dom pengarna =)

Tack vänner och familj för en underbar helg!

Två veckor till sen har jag och mamma vår första lediga period i sommar. Våra semester veckor är 22, 23, 28, 34, 35 och 36. Inte illa va? Det ska bli så skönt och välbehövt!!


Mamma tillsammans med tjejligan från Brunnslyckan =)


Hela ligan!


Mamma Milla och hennes startnummer i lundaloppet =)


Västerdagen- Jag, Linda och Tindra är helt fokuserade på teatern.


Fullt ös i folkparken.


Titt ut! Isac gör reklam för västerdagen =)


Jag, Matilda, Tiddi, Max och Malin.


Hästarna!


Jag och Tiddi tränar på mammas mini gym.


Roadtrip till sjöbo =)


Jag och gammelfarmor! ♥

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0