Isac loves music =D

Förra helgen hade vi mest mys här hemma bara. Ola kom hem på lördagen. Söndagen åkte vi och veckohandlade. Vi var även inom skoaffären, jag behövde ett par nya höstkängor.  
Ola gjorde jättegod söndags kvällsmat och mamma ordnade chokladpudding med vispgrädde till efterrätt.

Denna arbetsvecka har gått som på räls fram till onsdag eftermiddag. Dagis personalen berättade för mamma att jag hade varit hängig hela dagen. Och så fort vi steg innanför dörren här hemma så började jag hosta och näsan öppnade sig som en kran.

Det blev inte mycket sömn den natten. Jag sov jätteoroligt och då gjorde klart mamma och Ola det också. Hostmedicinen hjälpte inte, jag bara hostade och hostade.
Mamma fick stanna hemma med mig igår. Jag var mycket trött, hostigt och mega mammig hela dagen.
Men mamma fick ordnat med städ och tvätt med mig under ena armen =D
Nu är här inte mycket kvar att packa ner. Alla skåp i köket är tömda och mamma tog det mesta i klädväg igår.

Idag skulle mamma jobba kväll. Ola skulle hämta mig på dagis men nu blev jag ju dålig. Jag är redan mycket bättre. Sovit gott hela natten så det vände ju snabbt. Men vi stannade hemma idag också. Tog en sväng till Nova. Mamma bjöd mig på mat och så fick jag en ny leksak, en polisbil med blinkande lampor och jag älskar den!! När jag kom hem slocknade jag på sängen med en gång. Orkade inte värst mycket så det var tur att jag inte hade en heldag på dagis.  

Ola har kommit hem från jobbet nu. Maten är i ugnen och vi förbereder oss för fredagsmys.

Imorgon är det bara en vecka kvar, sen lämnar vi Örnvägen 68 i Lund. Tack för lånet morfar =D
Vi har haft det jättebra här men vi ser fram emot miljöombytet och en ny start! Kommer vara på dagis tidigare och till senare, lite jobbigt särskilt under vinterhalvåret. Annars är där bara fördelar med flytten ;)

Isac är väldigt glad för musik...se själva =D





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0