Mamma & pappas ettårsdag!

Veckan klämde vi i ett naffs. Den var ju kort eftersom måndagen var röd dvs vi var fria från jobb och dagis.
Mamma och pappa fick min förkylning och ögoninflammation. Mamma klarade sig lindrigt undan men inte pappa. Han har inte mått riktigt bra och är krasslig ännu. Jag har varit hur pigg och kry som helst =D De har jobbat och kämpat på trots förkylningen.

I fredags hade vi som vanligt fredagsmys. Jag, mamma och pappa dansade i vardagsrummet till bra musik.
Sen satte vi oss i soffan och tittade på Let`s dance.

I lördagsmorse åt vi frukost som vanligt. Sen blev det lite present utbyten. Mamma och pappa firade ett år tillsammans. Mamma fick ett jättefint armband av pappa och han fick en halskedja från mamma.
Mamma och jag fick dela på en present från pappa. Han hade gjort en fotoram med foton på honom och mig. Och ramen hade ett litet tåg så den passade ju mig så himla bra =D.
Pappa fick även ett magiskt ägg från mamma. Den ska vattnas sen växer det upp en växt ur den och på ett ut av bladen står det I LOVE U. Vi tycker alla att det ska bli kul att se den växa.
Jag fick ett eget litet paket. Alla de små figurerna som är med i barnprogrammet;  "i drömmarnas trädgård" som jag ofta ser om kvällarna här hemma. 

Efter alla paketer och kramar satte vi oss i bilen och körde till Trelleborg. Tina och hennes familj skulle passa mig lördag till söndag. Inga problem för mamma och pappa att lämna mig där. De stannade bara en kort stund sen hade jag knappt tid att vinka av dom för jag lekte så fint med Linus och Albin.

Mamma och pappa körde hem och ställde bilen sen tog de tåget till Köpenhamn. De gick på tivolit.
Åkte inga karuseller men satt på fina uteserveringar och tittade på underhållningen och bara njöt ut av god öl och solskenet. 
Efter ett par timmar inne på tivolit gick de ut därifrån. Letade upp en fin resturang som de åt en god middag på.
Efter middagen tog de tåget hem igen. Efter all mat och en hel dag med frisk luft var de ganska trötta. 
Väl hemma igen gick de ut med Yoda. De stannade en bit ifrån huset. Tände en flygande lantel och skålade med champagne under tiden de såg den flyga iväg. Perfekt avslut på ettårsdagen. De hade två lanters men har sparat den ena. De tänkte att jag skulle få vara med ngn kväll och tända den eftersom jag tycker att det är roligt.  

Jag hade haft så roligt hemma hos Tina, Linus, Albin och Kenneth. Vi har lekt och busat i massor.
Målat, varit ute och matat ankor och hoppat studsmatta mm.  
Sov gott i en egen säng inne på Albins rum. Sov ostört hela natten fram till 07.30 imorse. När mamma och pappa kom och hämta mig efter lunch idag var jag trött eftersom det var tid för att vila middag. Jag hann inte mer än ut i bilen innan jag slocknade. När jag vaknade frågade jag direkt efter Linus och Albin =D

Ikväll har vi grillat grillspett. Jag åt massor!! Hur kul var inte det med mat på en pinne och gott var det dessutom!!! =D

Ett stort tack för alla gratulationer till mamma och pappa!! Och ett ännu större tack till Tina, Kenneth, Linus och Albin för att ni passade mig..jag tycker så mycket om er!! ♥


Jag öppnar mitt paket.


Fotoramen som pappa har gjort till oss ♥


Magiska ägget!!


Mamma och pappa i Köpenhamn ♥


Puss ♥





Firandet fortsatte hemma med skumpa och flygade lanters.





Pappa på väg att släppa iväg den ♥

Här är en film som mamma har gjort till pappa på deras ettårsdag...

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0