28 år

Semestern rullar på. Man vänjer sig snabbt vid att vara ledig. Har börjat sakna mitt jobb så smått. Jag tror att när det väl är dags att gå dit så kommer det kännas ganska skönt. Ska försöka komma ihåg det sen i vinter när det är kolsvart ute och kallt som tusan när jag kliver utanför dörren 06.00 på morgonen :)
 
Vi har hälsat på farmor i sjöbo. Där fick vi god mat som alltid. Man är inte skönt mätt när man åker därifrån, snarare sprickfärdig!! Vi hade en trevlig dag tillsammans med farmor. ♥
 
Ola överraskade både mig och Isac en dag. Vi satte oss i bilen och hade ingen aning om var resan skulle leda oss. Han körde oss till Brios lekoseum. Och milda makter det var ju som julafton för lille Isac. TÅG TÅG TÅG i mängder. Även trevligt för en annan som hittade leksaker man själv hade när man var liten. Hur gammal är man inte när ens gamla leksaker finns att se på ett museum? haha :)
En lyckad utflykt för Isac som tog världens strid när det var dags att köra hem :)
 
I fredags träffades jag och tjejerna på Glorias för att äta en god middag. Det är inte ofta vi samlas allesammans längre sen jag flyttade. Blev så när fritidsgården på örnvägen stängdes ner haha :) Jag tog min kommande födelsedag som en ursäkt för att vi alla skulle samlas. Fast jag sa att min dag INTE skulle firas så kom vännerna med presenter. De reste sig alla upp och sjöng för mig och jag fick en MEGA drink från baren :)
Tack töser för en underbar kväll och så härligt att ha er alla samlade igen!!
 
I lördags var vi på barnkalas i Trelleborg. Linus fyllde år. Utan Isac vilket var mycket trist, han var så saknad ut av alla där :(

I söndags kom han hem igen och lilla familjen hade en mysig stund tillsammans innan Ola satte sig i bilen tillsammans med Glenn och körde till Göteborg. Han har varit på kurs där hela veckan.
Jag och Isac har saknat honom så!! Han kommer äntligen hem idag! ♥
 
I måndags kom Marlene hit. Vi hade fint väder och satt ute hela dagen. Även hon kom med fina presenter till Milla. Så kul att se henne och hennes STORA mage!! Snart är det dags...wohooo!!
 
Tisagen gick hela förmiddagen till att få ordning i klädkammaren mm. När jag väl börjar kan jag inte sluta. Då rensar jag överallt. Men det behövs då och då och känns så skönt när det är gjort.
 
I onsdags fyllde jag 28 år. Ola ringde och sjöng för mig så "fint" på morgonkvisten haha.
Eva, Sandra, Maria och Linda bjöd in sig själva :) Ingen lyssnar när jag säger att jag inte vill bli firad men lite tur att de inte lyssnade iaf. Inte för att jag bryr mig om min födelsedag, jag är så nöjd med ett sms eller telefonsamtal men utan Ola kändes det lite trist :(
Vackert väder hade vi så vi satt ute i trädgården i flera timmar. Jag fick paket och Isac fick paket :) En härligt trevlig dag tillsammans!! Ola ringde på lunchen och bad mig gå och hämta mig present från honom som hade hade gömt bakom alla papper i skrivaren. Det var två biljetter till att gå och se KÖP MJÖLK. SKRIV BOK.
Riktigt bra present, tack älskling!! ♥
När de hade åkt gick jag och Isac en promenad med Yoda. Stannade en stund på lekplatsen. När vi vände och gick tillbaka så såg vi pappa och hans arbetskollega stå och vänta på oss längst ner på backen.
Pappa hade kört hit efter jobb för att ge mig en bukett blommor. ♥
 
Igår tog jag och Isac tåget in till Lund. Till Isacs lycka blev det buss också hem till Linda och Tiddi.
Vi käkade lunch tillsammans sen tog vi bussen ut till Gunnesbo för att hälsa på alla djuren på 4H gården.
Både jag och Tiddi tog strid för att få en kattunge med oss hem. Tiddi tjajtade på Linda och jag skickade sms till stackars Ola som satt på sin kurs i Göteborg och tjatade på honom haha. Jag vet inte vem av oss som var värst? Jag eller 5 åringen? :) Det blev iaf ingen kattunge för varken mig eller Tiddi :(
Nä det hjälpte inte att bli ett år äldre..28 år och det är fortfarande "Milla och hennes j*kla djur" haha.
Härligt att se Isac springa runt bland alla kaninburarna, där jag själv har spenderat så mycket tid av min barndom. Jag hade mina kaniner Stampus och Stumpan där :)  
 
Vi åkte sen tillbaka hem till Linda. Barnen fick spendera hela eftermiddagen ute på lekplatsen på gården.
Sen bjöd Linda oss alla på saft och bullar. Barnen vilade en stund i Tiddis säng och tittade på disneyfilm.
Sen kom Andy hem från jobb och tillsammans åt vi kvällsmat innan jag och Isac åkte hem igen.
Tack för en trevlig dag!! ♥
 
Idag är det fredag!! Isac vet vad fredag innebär. Han går redan och drar i mig och vill att vi ska gå till affären och ordna fredagsgottis :)
 
 
Farmor och Isac busar :)
 
Mätta och trötta på farmor soffa :) ♥
 
Isac på Brios lekuseum.
 
Lyckliga Isac.
 
"Julafon" :)
 
 
 
Tjejmiddag på Gloiras.
 
Sandra och Linda myser :)
 
 
Skål hehe :)
 
Ute i trädgården på min födelsedag.
 
Lunch och paketer i solskenet ♥
 
Isac fick en rolig vattenpistol som både han och Eva roade sig med :)
 
Hallå mamma!! Ge mig en puss då!!..
 
 
Isac och morfar ♥
 
Blommorna från pappa.
 
 
Isac och tiddi på 4H gården.
 
Klappar en kattunge.
 
Isac hälsar på en kanin.
 
Tiddi hade svårt att släppa taget :)
 
Isac och Tiddi i mammas gamla "tempel" :)
 
Isac och Tiddi på lekplatsen.
 
Vilar middag, helt slut båda två!
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0