Nu är det jul här i vårt hus!

 
 
Oj va tiden springer iväg!! Nu är vi inne i December månad. Julgardiner, ljusstakar, ljusslingor gånger tre i trädgården, julstjärnor, amaryllis, hyacint mm mm pryder hemmet. Underbara jul!!!
 
Alla Isacs julklappar är klara. Har handlat för alldelles för mycket pengar till honom i år. Det är tur att han är så liten så han inte förstår vad saker och ting kostar. Han kan verkligen inte kräva denna summan till jul varje år framöver.
Men i år fick det bli så. Olas är snart också klara. Skönt att ha det gjort.
 
Världens bästa julklappskalender har han också. Som jag har jobbat hårt med att få ihopa den bästa till min skatt. Den innehåller såklart tåg!!! Haha små Thomas tåg och Isac har bara öppnat tre men han älskar den.
Chokladkalendern som han fick av Eva och Sven slår ju alla chokladkalendrar!!
 
Idylliska Stehag är så vackert med all snö!! Man kan inte få bättre julkänsla.
Och helt otroligt men tågen går precis som de ska, igår och idag iaf :)
 
Isac övar in julsånger till Lucia och vi hjälper honom :) I veckan ska jag ge mig ut och ordna ny tomtedräkt åt honom. Vår lille nisse ♥
 
I helgen satt jag i köket och skrev årets julkort och älsklingen bakade bröd. På radion spelade de julsånger och vi hade det riktigt mysigt. Brödet åt vi till frukost på söndagen.
 
I fredags träffade jag Linda. Vi käkade en bit mat och sen gick vi på bio. Efter bion hade jag en timme till mitt tåg skulle ta mig hem så vi gick in på John Bull och skålade in helgen med varsin öl. Vi hade en trevlig kväll tillsammans utan gubbar och kids :)
 
Hela familjen Nilsson har varit på besök hos oss för ett par veckor sedan. Vi bjöd på middag. Isac lekte hela kvällen tillsammans med sin älskade Tiddi.
 
En helg bjöd Micke och Tessan oss på middag. Vi satt i deras uterum med tänd brasa. En härlig kväll!! Isac hade lite filmer med sig som han fick se på deras TV.
 
Vi åkte till Vellingeblomman vid ett tillfälle. Men det var verkligen inte trivsamt att gå där. Börjar smått tröttna på det. Det är samma sak varje år, alltid på tok för mycket folk. Och blommorna är helt för dyra. Jag köpte inte mina julblommor där. Kön vägrade jag att stå i och det är jag glad för. Så mycket pengar jag sparade på att köpa dom någon annanstans!!
 
Farsdag spenderade vi ute i smygehamn. Jag och Isac skickade ett godispaket till min pappa under veckan. Pappa firade farsdag hemma dunderförkyld :/ men hade godis och trisslotter som tröst :)
 
Förra veckan hade Ola köpt en bukett rosor till mig!! Älskling du är bäst!! ♥
 
Igår när Isac kom hem var han som vanligt helt övertrött. Grät i ca en halvtimme. Vilade en stund sen började han bli sig själv igen. Kramades och kelade massor och sen tittade vi på film och drack glögg tillsammans i soffan. Varannan söndag när han kommer hem är alltid en mardröm. Där har man gått hela helgen och längtat efter honom så ska det vara tårar och ilska av ren övertrötthet en bra stund innan vår goa Isac är återställd.
Vad detta beror på vet vi inte. Omställningen är väl jobbig. Han är fortfarande en liten kille bara.
En god natts sömn gjorde susen. Isac var på G igen imorse. Pigg och glad på dagis. Men vid många andra gånger hänger tröttheten med till måndagen och det händer att dagis säger att han har varit ovanligt trött.
Och det känns inte kul att höra. Isac är duktig på att prata men det ska bli skönt sen när han kan utrycka sig bättre om varför han är ledsen och vad han vill osv.
 
Ikväll kom jag och Isac hem och maten stod på spisen. Min älskling har jobbat hemifrån, vilket glädjer mig!! Mardröm att ha honom ute på vägarna i snökaoset!! Ikväll har vi ätit, öppnat paket och sen har pojkarna varit ute och byggt en snögubbe i trädgården. ♥ Isac tjatar på Ola att; "pappa köpa en pulka till Isac" haha. Vi får ordna en pulka till Isac, snön stannar nog ett tag. Nu sitter vi alla tre vid varsin dator och värmer oss vid brasan :)
 
 Familjen Nilsson på besök ♥
 
24 "pek" ;)
 
Dagens snögubbe :)
 
 Världens finaste Isac!!!
 ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0