Vinterland

Nu har vi kommit ännu en vecka närmare jul.
 
Jag har handlat tomtedräkt till Isac så nu är han redo för lucia.
 
Igår lämnade vi Isac hos Eva och Sven på förmiddagen. Där stannade han ett par timmar och bakade årets pepparkakor tillsammans med Eva. Isac var till tillfället passande klädd som en pepparkaksgubbe :)
 
Jag och Ola passade på att göra lite julärenden på Nova. Sen åkte vi och hämtade Isac. Vi stannade och fikade först.
 
Igårkväll hade vi det riktigt mysigt!! Vi tände värmeljus lite överallt i huset. Tände även brasan. Dukade fram med gott framför TV:n sen såg vi en julfilm. Isac satt fint och såg hela filmen. ♥
 
Idag efter frukosten tog vi på oss varmt med kläder. Packade en kass med varmchoklad och luccebullar sen gick vi ut i snön. Vi gick bort till backarna och åkte pulka. Isac träffade kompisar från dagis där :)
Efter ett tag började det blåsa ganska bra. Vi visste att det ev skulle bli storm eftersom både släkten i Sjöbo och i Trelleborg har ringt idag och talat om att de har riktigt busväder hos dom.
 
Vi gick tillbaka hem. Isac satte sig med min dator på en filt framför brasan. Där sitter han nu med varmchoklad och bulle. Så härligt efter att ha varit ute i snön.
 
Söndag idag. Tvätten är i fullgång. Älsklingens skjortor är strukna. Han har fått ett nytt uppdrag och börjar imorgon.
Vi önskar honom lycka till där ♥
 
Vi jobbar fram till den 21:e December. Sen väntar 16 dagars julledighet för oss alla tre!!! Wohhoooo...
 
Isac bakar pepparkakor hemma hos Eva och Sven.
 
Full fart i backen :)
 
Yoda var självklart med ute tillsammans med familjen
 
Jag och Isac på väg mot backarna.
 
Min största kille hade nog roligast ;P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0