Hallå vi lever =D

Vet inte varför vi inte har uppdaterat på länge. Ibland springar dagarna bara iväg.

Jag och mamma har varit dunder förkylda men är bra igen. Pappa Ola har varit i Tyskland en vecka. Vi saknade honom mega mycket men vi klarade oss bra här hemma bara vi två.

Mamma och pappa har fått jobba och jag har varit på dagis ostört i 2 veckors tid nu, dvs inga sjukdomar som har kommit ivägen. SKÖNT!! Pappa är dock ganska förkyld nu men varför skulle han klara sig när resten av svenska folket har varit det eller är det nu?

Pappa har studerat varje kväll under en period, skrev ett prov. Klarade det och tog ett nytt certifikat.
Jag och mamma förstår oss inte alls på det. Avancerat dotor "tjaffs" ;P men vi är stolta över honom i alla fall =D

Förra helgen skulle jag varit hos pappa Pelle men han fick förhinder. Mamma och pappa var bortbjudna till ett par vänner till pappa i Kritianstad. Mamma fick ordna barnvakt i sista minuten. Morfar och Jeanette blev glada och ville passa mig lördag till söndag. På söndagen kom mamma och pappa dit igen och stannade på middag innan vi åkte hem igen.
Jag hade haft det mycket bra där. Badat bubbelbad med morfar. Sjungit visor med Jeanette och lekt med alla djuren.
Hade visst varit lite hård i magen och ledsen över det men det fick Jeanette bukt på =D

Denna veckan har vi ju firat alla hjärtans dag. Mamma och pappa firade dessutom sina 10 månader tillsammans =D Vi hade bokat bord på byakrogen. Där åt vi en fin middag innan vi gick hem och öppnade våra presenter.

Annars har det verkligen inte hänt något nytt. Vi myser hemma på fritiden och bara njuter av vår tid tillsammans. Är glada för att jag får vara på dagis och leka och mamma och pappa på arbetet och slita =D. Då mår vi bäst. Trötta på ett bra sätt om kvällarna =D

Jag brinner fortfarande lika mycket för tåg. Mamma och pappa tror aldrig att jag kommer tröttna på det.
Jag bygger min älskade tågbana varje kväll. Tittar filmklipp med tåg på pappas dator. Frågar mamma varje dag när hon har hämtat mig på dagis om vi kan åka tåg. Hon svarar alltid "ja klart vi ska men en annan dag". Hoppas hon håller det =D

Vi längtar efter våren och det går iaf mot rätt håll nu..snart inne i mars månad. När påsken är här i April räknar vi med att det är grönt och vackert ute igen ;)

Den här tågbanan med tillbehör har jag med flera olika delar till som jag har samlat på mig vid olika tillfällen...på alla hjärtans dag fick jag ett nytt tillskott i min samling..jag blev så GLAD!!!!..........

Ett fjärrstyrt brio tåg!!! Vilken lycka!! =D ♥








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0