Marlene och Jonas <3

I måndags jobbade jag som vanligt. Hade medarbetarsamtal tillsammans med min chef på eftermiddagen. Det samtalet kändes bra efteråt. Fick lättat mitt hjärta ang mina tankar om framtiden. Min chef tyckte att det lät bra och stöttar mig den dagen jag bestämmer mig för att ta tag i det.
Drömmer lite om att en dag läsa vidare till silviasyster. Inget som brinner i knutarna men man vill ju utvecklas såklart.
 
Mer jobb än så blev det inte mycket av resten ut av veckan. Isac blev sjuk. Gjorde ett försök på onsdagen att gå till dagis men de ringde vid lunchtid och sa att Isac hade fått feber. Väl hemma efter lite vila och alvedon så mådde Isac hur bra som helst. Jag och Ola bestämde oss för att åka iväg hela familjen. Vi tänkte köra förbi Isacs dagiskompis Astrid som hade bjudit Isac till sitt födelsedagskalas. Bara lämna av hennes present och åkte igen. Kalaset var utomhus och med bara en liten skara barn, alla kändisar från Isacs dagis =D Isac ville inte alls bara lämna paketet och åka igen. Han ville vara med. Och pigg var han!! Hoppade på studsmattan och lekte för fullt. Vem kunde tro att han var sjuk? Vi stannade en bra stund och var med på hela kalaset. Tyvärr så tog det musten ut av Isac. Han mådde bra fram tills läggdags sen kom febern smygande igen :/
 
Sen mådde Isac risigt hela torsdagen också. Fredagen hade det vänt till lite bättre men fortfarande hängig men klarade sig utan alvedon. Det blev aldrig ngt annat än feber konstigt nog. Ingen förkylning och inte ont någonstans.
Svårt att fråga Isac också..
Jag; "Isac har du ont i halsen?"
Isac; "ja"
Jag; "Har du ont i halsen?"
Isac; "ja"
Jag; "Har du ont i stortån?"
Isac; "ja"
 
Ok....??? :P
 
I lördags började vi känna igen gamla Isac igen. Det var fint väder så vi var ute i trädgården hela förmiddagen.
14.30 lämnade Ola av mig vid ringsjökloster. Sen körde han och Isac iväg till en liten strand vid ringsjön och hade picnic med sig. Jag mötte upp Marlenes släkt och tillsammans bänkade vi oss i kyrkan och såg vigseln mellan Marlene och hennes Jonas. Så fina dom var!! Min älskade vän Marlene förtjänar denna lyckan mer än någon annan. Och i September kommer deras bebis ♥
Efter vigseln blev det kramkalas med glädjetårar. Sen kom Ola och hämtade mig igen och tillsammans åkte vi hem igen. Det blev kvällsmat på byakrogen den kvällen. Vi satt ute på deras uteservering, härligt!!
 
Söndagen blev det en liten tur med bilen igen. Ola skulle till biltema och köpa delar till sitt lilla byggprojekt som han håller på med ute i garaget. Jag hade också ett ärende så det fick bli en tur till Nova också. Jag fick lyxen att gå på mitt lilla ärende ifred. Ola och Isac lämnade jag inne på BR. Isac fick nya tågvagnar till sin Chuggington tågbana.
 
Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Jobb och dagis som vanligt och det känns skönt. 3 veckor kvar till semestern. Mycket vikarier på jobb nu pga semestertiderna och man får ta huvudansvaret för mycket..trött är jag om kvällarna men jag ser ljuset i tunneln =D
 
Ola jobbade sin sista dag som teamleader på Gambro i fredags. Han jobbar fortfarande för Atea men från och med idag och en tid framöver sitter han inne på deras kontor i Malmö. Han kände att det var dags att prova vingarna någon annanstans nu efter ett par år på samma ställe. Ola är så drivande och jag är stolt över honom ♥
 
10 minuter till sen är det tid för sagoläsning med lillkillen *mysdelux*!!
 
Bild från Astrids kalas. Filmen från förra inlägget var ocskå från kalaset.
 
Dags för tårta!!
 
Jag är inte sjuk!! ;p eller jag har inte tid att vara sjuk..hoppar studsmatta!!
 
Herr och Fru Gustavsson + den runda fina magen ;) ♥
 
Till Ola från alla sina kollegor på Gambro.
 
 
 
 
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0