Rasberry

Denna helgen har vi fått klara oss utan Isac. I fredags jobbade jag kväll. Helt slut när jag kom hem men orkade med lite fredagsmys i soffan innan det var tid att nanna.

Lördagen började med action! Jag var som vanligt uppe med tuppen, hopplöst att jag aldrig kan ta sovmorgon. Hur som helst så var det ju härligt att sitta ensam och njuta av lugnet. Nyduschad i min morgonrock med en stor kopp kaffe. Skulle precis ta min första klunk kaffe när jag får syn på Yatzy i altandörren. Hon hade vad jag trodde var en död fågel i sin mun. Tog en bild mest för att kunna visa Ola det sen när han hade vaknat. Öppnade sen dörren för att ta ifrån henne fågeln men då smet hon in med den istället. Sprang ut i köket och tappade den på golvet. Då såg jag att den levde!! Hur kunde den leva så som hon bar på den?
Första reaktionen var att skrika på Ola; "Ola!! Vi har en fågel i köket"..haha stackars Ola kommer springandes helt yrvaken, vilken syn!!
 
Jag fick tag på fågeln iaf och den stackaren låg helt chockad i min hand. Den rörde inte en fena men bröstkorgen gick upp och ner i 190! Jag la den på bordet ute på trädäcket, gick in och hämtade en liten handduk att linda in den i. Jag hann bara precis lägga den lilla fågeln i handduken så vek den ut sina vingar och flög sin väg. Slutet gott allting gott. Vi hade dock en sur katt här hemma haha. 

Älsklingen tog sen hunden och gick bort till affären för att handla bullar.
Efter frukosten hade Ola planerat en utflykt. Jag hade ingen aning om vart vi skulle?
 
Han körde oss till Hallongården som ligger i Håslöv. Där fick vi en guidad tur bland hallonodlingarna och gårdens djur.
Efter turen fikade vi med kaffe, deras egna hallonsaft och såklart HALLON! Mmmmums!! Smaken av hallonen fick mig att minnas farmor och farfars hallonbuskar. Där gick man och plockade hallon som barn.
Köpte deras hallonte med oss hem.
 
Efter besöket där körde vi ut till Smyge. Svärfar bjöd på kaffe. Sen gick vi tre en promenad nere vid stranden.
 
När vi kom hem vilade vi en stund. Gjorde en kanna te med det vårt nya hallonte. Super gott! Som jag kommer snåla med dom tebladen haha.
 
Ola byggde vår lilla minigrill som vi ska ha med oss till lalandia. Sen tog vi Yoda med oss i bilen och körde ut till de vackra omgivningarna utanför stehag. Vi skulle kika närmare på ett naturreservat som ligger där ute men åskrädda Camilla hörde muller och ville vända omgående =D Yoda fick kissat iaf och på vägen tillbaka till bilen hittade jag en liten liten pugga :) Fångade alltid små puggor uppe i farmor och farfars stuga i Blekinge som barn.
Två gånger på bara ett par timmar vandrade mina tankar till farfar. Undrar om han försökte säga mig någonting ;)
Fick iaf mig att tänka på honom ♥
 
När vi kom hem igen blev det lördagsgodis och film i soffan. Mysigt att höra regnet utanför. Åskan hade jag klarat mig utan men som tur va så höll den sig på avstånd härifrån. Hörde inga knallar, bara lite muller.
 
Har världens bästa man i mitt liv som gör så fina saker för mig och gör det bästa ut av helgerna utan Isac.
Utan honom hade jag bara suttit hemma och väntat in söndagen. Jag måste bli bättre på att aktivera mig själv utan Isac!! Alla andra föräldrar njuter av egen tid utan barnen men inte jag..jag har bara ångest och oro i hela kroppen :/ Drömmer mardrömmar att hemska saker har hänt honom. Sen vaknar jag och inser att det bara var en dröm men hur jobbigt är det inte att inte ha en aning om hur han har det utan bara kunna gissa och ta förgivet att han antagligen har det bra och sen försöka somna om. Efter en så hemsk dröm vill man ju inget hellre än att gå och se efter och se att han sover gott i sin säng.  
 
Nu har jag och älsklingen städat hemmet. Nathalies kalas missar vi idag eftersom vi får hem Isac vid 16.00.
Som alltid ska det bli skönt att han kommer hem, vi saknar honom så.♥
 
Sista veckan nu inför semestern..måtte den gå undan ;)
 
Klockren bild på vår myskille :) Nybadad och i sin morgonrock, "lalapudding" och Alfons Åberg på TV:n =D
 
ME ;P
 
En stolt katt med sitt byte.
 
Hallongården
 
På gång med den guidade turen.
 
Mysig butik
 
Hallonfika!!♥
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mikael Eklund

Saknade er:(

Svar: Ja och vi saknar er!! Tur att det snart är tid för lalandia!!
Camilla Haraldsson

2012-07-15 @ 18:01:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0