Isac 3 år <3

Liten börjar bli stor, Isac har fyllt hela tre år!!

Jag har blivit så firad!! På dagis i fredags blev jag firad med tårta, paket och sång. Det var ju min födelsedag och mamma kom och hämta mig tidigare på dagis. Jag fick några paketer men inte många. Jag skulle ju firas på lördagen. Mamma och pappa tände iaf födelsedagståget och vi hade fredagsmys som vanligt.

På lördagen efter att jag hade vilat middag så kom Tiddi hem till oss!! Pappa hade kört in till Lund och hämtat henne. Vilken lycka och som vi busade hela tiden. Det var inte lätt för mamma och pappa att få ordning på allt inför kalaset, vi är verkligen två små vildar när vi är tillsammans!! ;)

Men allt kom på plats och alla gästerna dök upp vid 15.00. Morfar, Jeanette, Ola, Sandra, Maria, Eva, Sven, Kaj, Rolf, Micke, Tessan och Nathalie. Gammelfarmor kom med färdtjänsten en timme innan alla andra. Hon hade bakat bullar och annat gott som hon hade med sig till kalaset.

Vi grillade och åt gott. Jag och Tiddi hade ett eget litet bord ute i trädgården. Där hade mamma dukat med tallrikar, glas, servetter och sugrör med TÅG på :)

Efter maten var det dags för att öppna alla paketer!! Alla stod i köket och tittade på när jag öppnade alla mina presenter. Jag fick så mycket fint!! Även mamma och pappa fick presenter. Gammelfarmor hade köpt en matberedare till mamma!! Och från hela familjen Björklund/Haraldsson fick de ett litet träd att sätta ute i trädgården i förlovningspresent. Tusen tack till er allesammans!! ♥

Jag fick massor av saker från mamma och pappa men en ut av de mest lyckade presenterna var nog min
rutschkana. Tiddi hjälpte mig att öppna det STORA paktet sen åkte den ut i trädgården med en gång. 
Jag och Tiddi åkte på den om och om igen hela eftermiddagen =D

Sen blev det klart tårta. Tårtan blev en succe!! Ett recept ifrån Eva såklart med smaskig marräng och daim :)

Där tog firandet slut för alla gästerna. Men inte för mig!! Tiddi skulle sova över!!! Mamma tog in extrasängen på mitt rum och bäddade till Tiddi där. Vi fick varsin godispåse och satte oss och såg en film. Men mamma och pappa nattade oss tididigt. Det hade varit full rulle hela dagen och vi skulle upp tidigt på söndagen. Vi somnade med en gång och det gjorde mamma och pappa också :)

Söndagmorgon vaknade jag inne hos mamma och pappa. Jag hade tassat in där på småtimmarna. Med en gång ville jag såklart gå in och väcka Tiddi :) Vi åt frukost sen blev det snabba ryck. Alla klädde på sig. Sängarna bäddades, tänderna borstades och mamma slängde ihopa en picnickorg med pastasallad mm. Sen satte vi oss och åkte iväg i bilen.

Bilfärden var inte helt lätt för mamma och pappa. Jag och Tiddi satt där bak och vi kunde såklart inte låta bli att busa så på hemfärden sen fick Tiddi sitta framme hos pappa och mamma satt där bak hos mig. Inte lätt när småbarn blir uppspelta inför roliga saker som ska ske. Framme!!...Tosselilla!! :)

Även denna dagen hade vi tur med vädret. Vi hade packat med oss regnkläder men fick stället ta av oss jackorna. Vi fick en underbar dag. Vi åkte karuseller, vi lekte på lekplatser, vi tittade på djuren. Vi åt picnicen och sen blev det lite karuseller igen innan vi åkte hem.

Så fort vi satte oss i bilen så somnade jag. Tiddi var också trött men hon höll sig vaken hela vägen till Lund. Hon lekte lite gissningslekar med mamma och pappa i bilen :) Hon hade haft så roligt och ville helst åka hem till oss igen och sova en natt till :) Vi fick alla bamsekramen från Tiddi sen lämnade vi över henne till Andy. Tack Tiddi för att du kom och gjorde Isacs dagar till dom bästa!! Och tack Linda och Andy för lånet!! ;)

Hemma i huset igen blev det en lugn kväll. Jag lekte med alla mina nya leksaker. Mamma och pappa lagade mat och tvättade. Tänk att helgen som jag hade längtat efter såååå länge redan var slut!!
Tack till er ALLA som har uppvaktat mig på min 3 års dag!! 

Nu är vi åter till vardagen. Och snart har vi klämt hela denna veckan. Nu längtar vi bara efter semestern!!


Blåser ut mina 3 ljus på födelsedagståget. 
















Pappa är tossig på tosselilla :P


Inte bara vi barn som roade oss iaf, det har vi bildbevis på :)






Modiga jag :)




En av mina presenter från mamma och pappa, nu är jag lika tuff som pappa med min egna MC ;)




 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0