Midsommar 2012

I torsdags började midsommarfirandet..jag klädde midsommarstången på dagis och mamma klädde en på jobbet =D Det var underbart väder hela dagen. Pappa hämtade mig på dagis för han slutade lite tidigare än mamma.
När mamma kom hem åt vi kvällsmaten ute i trädgården.

I fredags var det ju midsommarafton. Förmiddagen gick åt till att vila och göra vid oss. Sen tog jag, mamma och pappa tåget in till Lund. Konstigt att ha pappa med oss på tåget :) När vi hoppade av tåget gick vi direkt och hoppade på stadsbussen, det var verkligen min dag :)
Vi hoppade av vid Klosters Fälad och mötte upp Jim där. Tillsammans promenerade vi hem till Marcus och Emma.
Vi var ett helt gäng där som firade midsommar tillsammans. Tiddi var också där till min stora lycka ;) Emma och Marcus alla töser lekte jag också med. Jag var ensam grabb men det gick hur bra som helst.

Vi satt ute hela dagen i ett stort partytält. Efter maten försvann vi barn upp i lägenheten. Där satte vi oss i soffan tillsammans och tittade på tecknat hela eftermiddagen.

Solen tittade fram till sist. Då spelade de flesta kubb ute på gräsmattan. Självklart åt vi även glass och jordgubbar. På kvällen grillade vi hamburgare.

Jag somnade i Lindas knä under grillningen. Mamma och Linda hjälptes åt att bädda ner mig i vagnen. Klockan var så pass mycket då att det var dags att åka hem. Så vi tackade för oss och åkte hem.

Igår när vi hade vaknat och ätit frukost tog vi bilen ut till Smygehamn och hälsa på bonusfarfar Rolf.
Rolfs syster och hennes son var också på besök där. De hade sin husvagn med sig och oj vad jag tyckte det var spännande med den!! Jag fick såklart gå in och titta i husvagnen.  
Pappa hade tagit med sig min bobbycar så den körde jag runt i Rolfs stora trädgård.

När det närmade sig kvällsmaten körde pappa oss till en pizzeria i närheten där vi stannade och åt. Utanför pizzerian satt ett gäng unga killar i sina badbyxor och åt mat. Jag pekade på dom och sa "nakenfis"!! Som tur va hörde dom inte det men några andra inne på resturangen hörde det och de skrattade =D

Efter maten körde vi ner till havet. Pappa hade lovat mig det eftersom jag hade tjatat om att få titta på vattnet =D Jag och pappa kastade lite stenar i havet och Yoda fick kissat innan vi åkte hem igen.

Idag är en vilodag. Veckostädningen är avklarad. Mamma ska tvätta ett par maskiner tvätt. Det regnar ute så det är perfekt för soffläge hela dagen. Mamma köpte jordgubbar till oss igår så i eftermiddag blir det lite glass med jordgubar.

På onsdag är jag bjuden på barnkalas. Astrid på mitt dagis fyller år. Det ska bli roligt!!!

Tack till er alla som var med och firade midsommar med oss!!


Här ser man några av oss vid bordet..jag är en riktig linslus =D


Ska bli gott med mat!!


Spelar kubb.


Tiddi tycker mycket om pappa.."Ola e snygg" säger hon =D


Pappa och jag busar!


Full fart på Isac i Rolfs trädgård.


Husvagnen!!


Inne i husvagnen =D




Jag och pappa nere vid havet.


Här kastar jag stenar i vattnet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0