Utvecklingssamtal och Melodifestival =D

Ja vad har vi hittat på den senaste tiden?

Pappa åkte på kräksjuka natten efter att vi hade varit på tropikariet i Helsingborg. Vi misstänker matförgiftning pga av sjukdomsförloppet. Mamma och jag klarade oss vilket också är ett tecken på att det var matförgiftning med tanke på att hon och jag är så lättsmittade.
Vi tänker iaf aldrig beställa någon mat i deras resturang på tropikariet om vi skulle åka dit fler gånger =D
Pappa var väldigt sjuk. Vi tyckte så synd om honom.

Men annars har vi hållt oss friska. Inga förkylningar *peppar peppar ta i trä* =D

Mamma och pappa var på utvecklingssamtal på mitt dagis. De fick höra så mycket fint om mig. Jag är en glad, social påg. Mycket omtyckt bland de andra barnen stora som små. Mamma och pappa tyckte att det roligt att se fotona på mig. Jag hittar ju på en massa skoj på dagis när de är iväg och jobbar hela dagarna. 
Jag har världens bästa dagis och personalen är helt underbara.

Mamma slutade tidigt en dag för att komma till dagis för att se på vår melodifestival. Pappa ville hemskt gärna gå men satt fast i ett möte på jobb =( Mamma fick se en film där jag stod på scenen tillsammans med ett helt gäng töser och sjöng till Jean Banan och Eric Saade =D Alla föräldrarna satt samlade och såg filmen tillsammans med sina barn. Då ställde jag mig framför allesammans helt ensam och dansade och sjöng till "I will be popular". Mamma fick glädjetårar så glad hon blev. ♥ Jag är långt ifrån blyg!!

Förra helgen hjälpte jag pappa att tvätta och sälja hans gamla motorcykel. Mamma var hos frissan.
Vi gick dit sen och då blev pappa klippt. Sen åkte vi till Trelleborg på kalas hemma hos min bonus farmor och hennes sambo Kaj. Där var hela tjocka släkten. Jag lekte med alla barnen och kramades med alla vuxna. Hörs och syns även där =D

På söndagen åkte pappa iväg för att köpa en ny motorcykel. Jag och mamma tog tåget in till Lund och hälsade på hos familjen Rohman/Nilsson. Jag, mamma, Linda, Tiddi och Andreas gick dit tillsammans. Jag och Tiddi busade rundor i butiken. Andreas fick jaga oss och vi gömde oss bakom kassorna. Personalen bara skrattade åt oss. Mamma stod i kassan och skulle betala när hon såg min näsa sticka upp på andra sidan disken. Andreas fick inte ett öre betalt för den barnpassningen ;P Det var skoj att träffa Tiddi!!

Denna helgen skulle jag varit hos pappa Pelle men han hämtade inte mig. Jag var inställd på att han skulle hämta mig på dagis igår men dagispersonalen förklarade i förväg efter ett samtal från mamma angående ändrade planer att pappa Ola kommer istället. Mamma jobbade kväll. Jag blev glad att pappa Ola kom och tillsammans hade vi en mysig kväll och väntade in mamma. När hon kom hem hade vi mys i soffan alla tre sen var det natti natti.

Idag lät vi pappa ha lite sovmorgon. Jag och mamma gick till affären och köpte frukostbullar. När vi kom hem var pappa uppe och hade börjat med frukosten. Sen tog vi bilen till Nova. Jag följde motvilligt med och provade ut en ny vårjacka och nya vårskor. Det var inte lika motvilligt att följa med in i leksaksaffären =D Fick en ny Chuggington tågbana. Ja, det är fortfarande tåg som gäller =D
En ny hallmöbel har vi också skaffat oss. Så skönt att ha något att sitta på när ytterkläderna ska på och skorna ska knytas.
Vi har även tvättat pappas motorcykel och min vagn idag. Fick hälsat på vår nya granne också.  

Pappa har precis kommit hem från en åktur med sin motorcykel. Jag stod i fönstret och vinkade av honom innan han körde =D Ikväll ska vi beställa pizza från byakrogen. Sen blir det melodifestivalen för hela slanten!!

Trevlig helg alla nära och kära! ♥


Här kramas jag med "dagis katten".
En katt vi möter varje dag på skolgården på väg hem från dagis =D


När vi kom hem en kväll hade Sandra varit här och lämnat en bukett tulpaner och ett choklad till mig utanför dörren. Hon ger oss alltid ett leende på läpparna ♥


Här är jag tillsammans med min bonus farmor och farfar på kalas i Trelleborg.


Så här tuffa ska jag och mamma bli om fötterna till våren =D


Vår nya hallmöbel!


Här står jag i köksfönstret, redo att vinka av pappa.


Hejdå pappa!! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0