Kalas hos Björklunds!

I måndags var jag och mamma lediga. Vi vinkade av pappa när han skulle till jobbet sen åt vi frukost tillsammans. Efter maten tog vi tåget in till Lund. Vi gick inom mammas jobb och lånade toaletten och så fick jag träffa några av mammas kollegor. De gamle tycker det är så roligt när jag kommer. Några av de gamle vet inte vad mamma heter men de kan mitt namn. De brukar säga; "det är du som är mamma till Isac" =D

Sen promenerade vi ner till stadsparken. Där hälsade vi på ankorna. Sen gick vi bort till cafèet och åt lunch. Mätta och glada gick vi till den stora lekplatsen. Där sprang jag och mamma av oss tills vi blev trötta. Vi tog tåget hem och vilade middag. Efter ny energi så gick vi ut i trädgården där vi solade och badade.
När pappa kom hem från jobb så åt vi kvällsmaten ute på trädäcket.

I måndagskväll bröt min förkylning ut riktigt. Jag hade varit hostig och täppt i näsan redan när jag kom hem i söndags. När jag gick och la mig på måndagkvällen började det klia här och där på mig. Fick nässelutslag!!
Men de la sig snabbt och jag somnade till sist.

När pappa lämnade mig på dagis på tisdagen blev jag väldigt ledsen och det är inte likt mig. Mamma ringde dit sen på förmiddagen och då låg jag och sov vilket inte heller är likt mig men dagis tyckte inte att mamma skulle komma och de kunde inte se några nässelutslag.

Men på tisdagskvällen kom utslagen igen direkt efter badet. Natten blev orolig och mamma bestämde sig för att stanna hemma med mig på onsdagen. Nässelutslagen försvann lika fort igen men jag var trött och hängig hela dagen. Mamma var hela tiden säker på att nässelutslagen hade med viruset eller ev värmen att göra och så var det nog. Förkylningen och jag är bättre nu och inga nässelutslag dyker upp längre.

Jag var på dagis som vanligt torsdag och fredag.

I fredags grillade vi på kvällen. Efter maten blev det mys i soffan med Let`s dance och godis =D

I lördags hade vi mysfrukost som vanligt som vi har på helgerna. Det är det bästa jag vet!! Sen hoppade lilla familjen in i bilen och åkte in till Lund. Vi var bjudna på kalas hemma hos Eva & Sven. Sandra, Maria, gammel farmor, morfar, Jeanette och Ola var också där. De bjöd på grillat med diverse goda tillbehör.
Jag fick en present ut av Eva. Hon hade sytt en STOR kudde till mig med tåg på!!! Så glad jag blev och jag älskar den. Den hänger med mig överallt här hemma nu! Fick även en godispåse ut av gammelfarmor.

Efter att vi hade ätit blev jag kvar hos Eva och Sven. De andra gick bort och tittade på Marias nya lägenhet. Undertiden dansade och sjöng jag och Eva till barnvisor. Vi hade så roligt. Den CD:n fick jag ta med mig hem och vi har lyssnat på den i bilen både igår och idag =D När de andra kom tillbaka från Marias lägenhet blev det kaffe och tårta. Sen körde vi hem. Så roligt att träffa alla. Vi ses om två veckor igen! ♥

Hemma vilade jag middag sen kom Jim hit. Vi köpte pizza och åt den ute i trädgården. Det regnade och det var så härligt att sitta under markisen. Det var ju så varmt trots det tråkiga vädret.
21.00 satt vi allesammans i soffan och tittade på Eurovison. Jag missade ju när Sverige vann för då sov jag gott men grattis till oss =D

Idag är det morsdag. Vid frukosten överraskade pappa och jag mamma med två paket. Hon fick en liten söt bok med citat om mammor och en ny kaffemugg där det står världens bästa mamma. Hon blev jätteglad!
Ikväll får vi tända ett ljus för pappas mamma Lisa ♥ 

I förmiddags var vi på Eslövs marknad. Vi har handlat lite smått och gott men det roligaste var hela klart att åka karuseller. Jag ville inte åka hem!! På väg hem åkte vi inom ÖB för att pappa skulle handla en häcksax.
Pappa köpte en liten gräsklippare (leksak) till mig så nu kan jag hjälpa honom att klippa gräset. 
Resten ut av söndagen har vi spenderat i trädgården. Det är mycket jobb med trädgården men det är roligt! Pappa är där ute och donar fortfarande. Jag och mamma har satt oss i soffan och tittar på Alfons Åberg =D


Kärlek ♥


Lunch med mamma i stadsparken.


Tåg på lekplatsen..vilken lycka!!


Vatten och bollar samtidigt!!! =D


Sandra och jag busar =D


Hehe, Eva dansar till låten; "en elefant balanserade " =D


Gott med glass!!


Jag och min fina kudde från Eva!!


Mammas morsdag presenter ♥


Jag och pappa på Eslövs marknad.


Wiieee med karuseller!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0