Lediga dagar

Vintern har verkligen satt igång. Riktigt kallt ute!! Ibland när man har vaknat på morgonen har det varit helt vitt ute av all frost. Vackert att titta på men mindre roligt att vara ute i. En morgon när jag skulle till jobb hade jag stickad tröja, dunparkas, mössa, vantar mm på mig men vad hjälpte det. Jag var så frusen om kinderna när jag kom fram till jobb så jag kunde knappt göra varken en glad eller ledsen min ;p

Och detta i Oktober! Värre lär det ju bli!! Börjar iaf så smått längta till jul. Nu när det är så mörkt så vill man ju bara sätta upp julbelysningen. Denna julen är det vår tur att ha Isac och då blir det ju en riktig jul, underbart!!
 
Fredagen den 19 Oktober fyllde min älskling år. Han jobbade i Danmark, bara över den dagen med ett litet uppdrag. Jag skulle jobba kväll. Isac var på dagis. Jag gick illamåendes här hemma hela förmiddagen tills jag till sist inte kunde hålla mig längre och befann mig inne på "the royal throne". Det blev till att ringa till jobb och säga som det var att det var magsjuka på gång här hemma. Jag hann inte mer än bädda ner mig i soffan så ringer dagis och säger att jag måste komma och hämta Isac för han hade 39 graders feber. Det var en nära döden upplevelse att ge sig ut illamåendes och svimfärdig för att hämta honom. Men det gick. Fick mig att minnas en vinter när jag levde ensamstående och både Isac och jag hade vinterkräksjukan samtidigt. Då var man inte så tuff. Men har man klarat det klarar man allt!!!
 
Vi kom hem och bäddade ner oss i soffan. Sen sov vi ett par timmar. Isac hade riktigt hög feber. Fick inte ner den helt med alvedon heller vilket alltid är lite läskigt. Ola kom hem efter jobbet. Han hade soppa och lite annat med sig hem till oss. Han pysslade om oss. Gick ut med Yoda mm sen gick han till byakrogen. Han hade sedan länge bokat långbord där för att tillsammans med kompisarna fira sin födelsedag. Tanken var sen att de skulle "efterfesta" hemma hos oss. Men det gick ju inte eftersom vi låg här hemma sjuka. Men killarna hämtade trädgårdsmöblerna och ställde upp det ute i garaget. Där satt de sen till långt in på natten haha.
Tur att han fick en bra födelsedag trots allt!!
 
Jag har varit lite off sedan jag blev sjuk. Har inte mått 100%. Aptiten har varit kass och orken också. Men helgen som var nu gjorde susen. När jag kom hem i fredags stod maten färdig på bordet. Min älskling hade lagat en sån fin middag. Efter maten tände vi en brasa och hade det riktigt mysigt framför en film. Sov gott gjorde jag hela helgen. Det behövde jag, ladda om batterierna. 
 
Dagis hade stängt igår och även idag pga planeringsdagar. Jag har tagit föräldrarledigt. Vi har så mysigt här hemma jag och Isac. Lite mor och son tid ♥ Igår eftermiddag tog vi tåget in till Lund och sen bussen ut till Gunnesbo, hem till Eva och Sven. Eva skulle passa Isac ett par timmar på kvällen. De rullade köttbullar tillsammans, tittade på film och lekte doktor. Isac fick köttbullar med sig hem. En superfin chokladkalender fick han också att ha till julen sen. Eva har även suttit och broderat en tavla där det står Isacs födelsedatum, hur mycket han vägde när han föddes, hur lång han var och när han döptes. Jag blev så glad!! Vilket arbete hon har lagt ner på den, så himla fin!! Trevligt att bevara den traditionen. Tack snälla Eva!!! ♥
 
Idag har jag och Isac åkt tåg igen till Isacs stora lycka :) Vi har varit på stan och ätit en bit mat tillsammans med Marlene och Emilia. Nu har äntligen Isac fått träffa tant Marlenes bebis. Han sa till Marlene att bebisen var gullig, min duktiga gosse!! Isac fick hålla Emilia, med Marlenes hjälp. Han var mycket nyfiken på den lilla bebisen :)

Imorgon är det tillbaka till jobb och dagis för mig och Isac. Vi har haft en lång helg och man vänjer sig snabbt vid att vara ledig. Men detta blir ju en kort vecka så tut tut nu kör vi!!
 
Årets tomte? 
 
 
Isacs fina tavla från Eva ♥
 
Isac och lilla Emilia.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0