2:a ultraljudet

Igår spenderade vi söndagen med att städa huset. Räkningarna blev betalda och jag fick smaka på mitt kommande liv som fattig nu när jag ska leva på försäkringskassan. Snålt är det och stor skillnad av vad man är van vid att ha och röra sig med men sen är jag ju så rik på kärlek istället ;)

När vi var klara så överraskade älsklingen oss med en tur till Ikea. Det är inte alla män som kör dit en eftermiddag utan att ens ha blivit tillfrågad :) Det blev en ny byrå till bebbs. Lillan måste ju ha någonstans att göra av sina kläder.

Hemma igen grillade vi korv ute i trädgården. Isac som beställde maten :)

Idag har jag haft några ärenden inne i Lund. Bland annat har jag varit på Apoteket och köpt lite nödvändiga saker inför amningen. Så skönt med andra barnet, man vet redan vad man ska och inte ska göra, vad man behöver och inte behöver.
Nu fattas bara amnings BH och linne sen är jag redo för att öppna upp skånemejerier här hemma :)

Vid tre tiden hämtade Ola upp mig här hemma. Tillsammans åkte vi till Lund. Det var dags för andra ultraljudet. Underbart att se henne igen och ja det var tydligt en tös denna gången också :) så nu ska jag väl våga gå och köpa lite mer rosa kläder till henne.
Hon väger redan 2500g och de räknar med att hon ska ligga på plus vid födseln dvs över 4 kg. Det var väntat men omg varför får jag sånna knubbisar?? Haha ;)
Skönt på ett sätt iaf, bebisar ska vara runda och goa. Det konstiga är att Isac vägde så mkt vid födseln men så är han en sån liten räka nu :)

Finaste pågen blev hämtad av båda sin päron idag. Vi åkte direkt efter ultraljudet och hämtade honom.

Nu sitter jag och Isac i soffan och slappar. Ola bygger bebbs byrå.
Snart är det väl dags att ta in spjälsängen också och bygga ihop den. Även badbaljan in och skrubbas.

Vi vet ju inte när hon kan tänkas få för sig att komma ut. Tiden går fort så det är lika bra att vi står redo.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0