Fika med en kär vän

Denna natten fick vi sova lite bättre. Isac väntade till 04.00 innan han kom in till oss. Hostar lite fortfarande men det är mycket bättre. Har inte torkat hans näsa så mycket idag heller så förkylningen har väl börjat vända. Skönt!

Idag tog jag och Isac tåget in till Lund. Vi har fikat på ett café tillsammans med Marlene och hennes lilla Emilia som inte är så liten längre för herre Gud va den lilla bebisen har blivit stor.
Isac var mycket nyfiken på henne. Han klappade henne på huvudet och lekte med hennes leksak.

Isac var så mallig när han fick köra Emilia i hennes vagn. Bra övning inför lillasyster. Marlene och Emilia följde oss bort till södertulls vårdcentral där jag hade en tid hos barnmorskan.

Tack vänner för en trevlig pratstund, vi måste ses snart igen.

Hos barnmorskan gick allt bra. Isac fick hjälpa barnmorskan att trycka på olika knappar och han tyckte att det var spännande att höra bebbs hjärta.
Hon hade vuxit som hon skulle och allt annat såg bra ut, skönt!
Barnmorskan är så säker på att bebisen kommer bli ännu större än Isac. Inget jag vill höra då jag tycker att Isacs 4060g var mer än tillräckligt att trycka ut! Dock inget man kan styra över.

Då är det fredag imorgon. Första veckan hemma har minsann gått fort. Det trodde jag ju aldrig, snarare att tiden skulle så stilla utan jobbet.
Sen har vi ju lyckats hitta på saker varje dag. En underbar mamma och Isac vecka. Isac har verkligen uppskattat det, har aldrig fått så många kramar och pussar från vår lilla påg som under denna veckan. Älskar dig Isac!



Kommentarer
Sessan1

Hejsan!
Jag har fått en njursjukdom, sen har jag fått högt blodtryck och puls. Så jag går på blodtrycks medicin. Men det är lättare om du går in och läser min blogg under kategorin sjuk, där har jag skrivit om allt som hänt och hur det går. Så som det ser ut nu så kommer jag tyvärr att få leva med det.

Det är så tråkigt när man får någon sjukdom som man inte kommer att bli av med. Eller om man blir sjuk så tar det lång tid att återhämta sig.

Hur är det med dig nu? Du har ju gått på mamma ledighet nu. Vad bjuder helgen på för kul då?

Kram Sandra

Svar: Usch då va tråkigt, beklagar verkligen!! När man är ung ska man slippa behöva tänka på kroniska sjukdomar men ingen av oss kan ta sin hälsa för givet :( Styrkekramar!!
Jag kunde inte mått bättre!! Jajamen jag är mammaledig nu och har väl börjat så smått att vänja mig vid att vara hemma. Jag är en vanemänniska och jag älskar mitt jobb så lite jobbigt känns det. Jag skulle aldrig klara av att vara arbetslös, det hade tagit knäcken på mig! Men att få spendera tid med min älskade Isac och övriga familjen är ju mer värt än något annat.

Helgen tar jag och Ola lite som den kommer. Vi ska hälsa på min kusin Sandra som precis har fått barn. Ska bli underbart att få kramas med hennes lille bebis :)

Va rädd om dig och trevlig helg!

Kram Camilla
Camilla Haraldsson

2013-04-19 @ 00:13:08
URL: http://sessan1.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0