Grattis till oss

Nu är det slut med jobb för min del.
Gick på mammaledighet i fredags.
Det var blandade känslor att lämna Brunnslyckan. Det är ju inget avsked även om det är så det känns. Kroppen som värker efter en veckas hårt arbete kände att det verkligen var dags att tacka för sig. Men att tömma skåpet, lämna ifrån sig nycklar mm och framförallt att krama om och säga hejdå till alla kollegor var motigt.

Jaja så lätt blir de inte av med mig.
Jag tänker ta med mig Isac och hälsa på snart. Sommarfesten tänkte jag också gå på om jag nu inte har annat för mig då som ett besök på förlossningen eller ngt :)

Helgen har gått åt till shopping och städ. Igår var vi bland annat på Nova. Jag fick köpt ett par nya gravidbyxor. Har slitit ut dom jag hade på jobb så nu när jag ska gå hemma behövde jag ett par nya fräscha. Blev en top också. Jag kan fortfarande använda en del av mina vanliga tröjor men nu börjar magen sticka fram och det är inte klädsamt :)

På kvällen kom Jim hit och Isac blev så glad som han alltid blir när Jim kommer.

Idag vaknade vi till att kaffekokaren började mala kaffebönor. Den är tidsinställd som en väckarklocka :) Ola köpte den till oss igår. Vi har önskat oss en sån länge nu då vi båda är kaffeälskare men det har aldrig blivit av att vi har handlat en.

Man kan säga att det är vår 2 års present. Idag är det 2 år sedan jag och Ola träffades. Grattis till oss, älskar dig!!

Nu är Ola iväg och bytar till sommardäck på bilen. Jag och Isac ska snart ut i det fina vädret och lufta oss lite.

Isac kommer vara ledig en hel del från dagis nu och det är skönt. Från och med Juni ska han anmälas till allmän förskola. Innebär att han går på dagis 15 timmar i veckan och är hemma på alla lov mm, man följer skolåret.

Jag har jobbat heltid sen Isac var strax över ett år och det har ofta svidit i mitt mammahjärta att han har suttit där så många timmar i veckan, från det solen har gått upp tills den har gått ner igen. Det blev iof mycket bättre när jag träffade Ola och han började hjälpa mig. Isac har dessutom det väldigt bra på dagis och trivs mycket bra där men det ska iaf bli skönt att få ta igen lite tid med honom!!

Ha en fortsatt skön söndag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0