Nära döden upplevelse

Ja det kan man verkligen säga att mina senaste 24 timmar har varit. Jag kräktes bara vid 3 tillfällen men då var det rejält.
Eftersom jag var sängliggandes hela dagen så fick jag så förbaskat ont i bäckenet och i benen.
Jag buffade upp med kuddar åt höger och vänster men det hjälpte inte mycket.

Älsklingen hämtade två Alvedon till mig när det var läggdags på kvällen och dom lyckades jag somna på. Vaknade sen vid 04.00 och har varit vaken sedan dess. Men inget mer kräk sen igår vid 17.00 tiden. Så nu är det väl över.

Har fått hem blåbärssoppa och klorin. Här ska det återställas! Tvättmaskinen går på högvarv och jag vädrar ut överallt.

Har iaf inte behövt sjuka mig från jobb. Hade beviljad semester idag sedan en tid tillbaka för att jag hade ett viktigt ärende att ta itu med. Det ärendet blev inställt så plan B var att jag och Isac skulle utnyttja denna lediga dag till att umgås på bara han och jag.

Han hade sett fram emot det och det gjorde så ont i mitt hjärta att tvinga iväg honom till dagis idag. Men jag kände att jag kunde inte ta hand om honom. Inga krafter i benen, allmänt svag och tänk om jag blir kräkig igen!

Efter en dusch och lite näring i kroppen så är jag snart på benen igen. Jag orkar säkert hämta honom redan vid 14.00 idag. Så ska han få glass när han kommer hem som plåster på såren.

Sen är detta min sista arbetsvecka vilket innebär att jag och Isac har massor med egentid som väntar. Han behöver kvalitetstid med mamma innan bebisen kommer.

Han var så söt igår. Han kom hem med äpple till mig som egentligen var till honom från pappa. Men han ville spara dom till mig som jag kunde få när jag mådde bättre, gullunge. Innan han nattades igår så klappade han mig på kinden och sa; "mamma du är snart frisk igen". Isac är bäst!!

Jaha då har man haft detta också, hoppas hoppas att det är över nu och att det inte smittas runt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0