Sick

Igår hade familjen en härlig dag tillsammans. Njöt av sovmorgonen och den sena frukosten.

Under förmiddagen sopade Ola och grannen bort allt grus på uppfarten.
Jag stod i trädgården och målade bebbs skötbord vitt.

Isac var också ute och höll oss båda sällskap. Ola tvättade sin MC sen och efter det gjorde han vid trädgården på framsidan.

Jag och Isac gick in och satte på lite kaffe sen plockade vi fram vattenfärgerna. Isac gjorde en riktigt fin teckning som han nu har hängandes på sin vägg.

På eftermiddagen körde vi en runda. Ola köpte medel till vår gräsmatta för att få bort mossan. Sen stannade vi och åt en bit mat.
Vi gick inom candy store och det var ju rena julafton för Isac där. Godis från golv till tak. Handlade bara en liten symbolisk påse, vi har ju en del kvar sen påsk men Ola ville så gärna visa Isac det stället och vi kunde inte gå därifrån utan att ha handlat något :)

Hemma igen målade jag skötbordet en sista gång. Det blev bra! Hel vitt och snyggt till den röda skötbädden med de vita stjärnorna på.

På kvällen såg vi en animerad film tillsammans och åt det obligatoriska lördagsgodiset :)

Söndagen har varit en riktig skit dag! Efter frukosten började jag må konstigt illa. Och mycket riktigt, framåt förmiddagen befann jag mig hängandes över tronen kräkandes.

Gick och la mig för att invänta nästa kräkattack men sov i mer än 2 timmar.

Vaknade och mådde bra. Lite svag bara. Åt lite filmjölk. Satte mig sen i soffan och efter ytterligare 3 timmar började jag må illa igen och var åter tillbaka på toa och kräktes!

Mycket konstigt! Det liknar inte maginfluensa som jag är van vid. När jag har kräksjuka så kräks jag non stop i flera timmar. Inte så här med flera timmars uppehåll mellan kräkningarna.

Jobbigt är det iaf! Pojkarna har fått roa sig själva hela dagen. De har byggt tågbanor och lekt med bilar mm. Nu har de tagit bilen och kört en runda.
Jag ligger på sängen och mår hyffsat bra igen, för stunden iaf. Blää vad jag hatar detta och vad e det för skräp???



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0