Aug. 14, 2013

Vilket väder vi har haft idag!! Men så mycket man får gjort här inne när man inte kan vara ute!

När pappa var här på besök sist så gav han oss både sin matservis och sin kaffeservis. Två super fina serviser och jag är så glad över att ha fått dom. Tyvärr så var det inte bara till att plocka upp dom och sätta in dom i skåpen för där var det redan fullt. Så de har stått i sina lådor ett tag nu och tagit upp hela golvytan i klädkammaren.

Men idag har jag tagit tag i det. En vacker dag har jag ett fint vitrinskåp men tills dess så har jag ordnat in allt i köksskåpen. Det var ett pusslande och jag fick ändra om i nästan alla skåp plus rensa bort lite onödiga saker. Inget värdefullt men för fint för att bara slängas så det får gå till Erikshjälpen. Finns säkert någon som kan behöva det.

Linda ringde i förmiddags och fick mig att göra en trevlig paus i mitt arbete. Men vips så försvann en timme och jag blev istället stressad för jag hade ju dragit fram allt och köket var i en stor röra. Ingen återvändo men det närmade sig lunchtid för Isac så snabba ryck fick det bli :)

Nu känns det riktigt bra att ha det gjort.
Kvällen kom och av någon anledning kände jag mig nere och ensam.
Men så ringde min kära vän Marlene som måste ha en radar för sånt för hon ringer alltid när jag behöver ett par snälla ord som mest. Och nu har jag gått och lagt mig med ett glatt humör igen.

Var hade jag varit idag utan mina vänner? <3

Imorgon kommer gubben hem och min tid som gräsänka är över för denna gången. Just nu är han i Stockholm och gottar sig på hotell. Han är på Microsofts seminarier med jobbet. Nörd läger kallar jag det för alla Sveriges datanördar är samlade på samma ställe ;p men får man bo på hotell och äta god mat så kan jag tänka mig att skola om till datanörd jag med :)

Nu är klockan mycket. Mina två hjärtan ligger här sidan om mig och sover gott. Ett avsnitt Big Bang sen ska mamma också sova.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0