Efterkontroll

Isacs dagis är bäst. Även om de har sina bestämda timmar nu när jag är föräldraledig så ställde de upp och passade honom flera timmar extra idag så jag i lugn och ro kunde gå på min efterkontroll efter förlossningen hos min barnmorska.

De har även sagt att om jag behöver lugn och ro när jag ska amma så får jag gärna komma förbi så roar de Isac och så kan jag få sätta mig i ett av deras rum på dagis och amma ostört. Nu behövs ju inte det för Isac är så snäll när jag ammar. Men vilket underbart dagis som ställer upp på alla sätt de kan. <3

Hos barnmorskan gick allt bra. Jag är 100% återställd. Efter två barn så har jag kommit väldigt lindrigt undan med allt!! Jag har 4 kg kvar att tappa om jag ska väga vad jag gjorde på inskrivningen. Det är inget jag strävar efter. Jag gillar mina extra kilon som tyvärr inte syns så mycket. Jag är lika benig som jag alltid har varit.

När jag var klar med besöket hos barnmorskan satte jag mig i väntrummet och ammade Julia. Då tänkte jag på hur stor och klumpig jag var när jag satt där sist. Nu satt jag där igen, som mig själv utan den stora magen med lillan i mina armar. Det är verkligen ett mirakel dessa små liven och hur de kommer till världen.

När vi gick därifrån hade ett tåg precis gått så vi knallade bort till mitt jobb för att fördriva tiden lite. Där hade ju alla kändisarna kommit tillbaka från sina semestrar så det var bra tajmat av oss att göra besök. Kramkalas och så skoj att se alla och få visa upp Julia.

Tyvärr blev det en väldigt kort sväng inom innan vi fick springa till tåget. Jag får åka dit igen nästa vecka och säga hej till de andra våningarna samt chefen mfl.

På tåget på vägen hem råkade lokföraren köra förbi stångby. Det har jag aldrig varit med om. Tåget tvärbromsade och fick stå stilla länge. Sen kom lokföraren gåendes genom tåget med raska och bestämda steg för att ta sig till andra änden av tåget och köra tillbaka till stångby. Efter stoppet i stångby kom han gåendes lika stressad igen för att fortsätta köra åt det rätta hållet. Tyckte lite synd om honom. Undrar vad han satt och tänkte på när han missade stoppet i stångby? Har han inte fått någon semester i år eller har han haft semester för länge så han är som en nyanställd kanske? Haha stackare.

När jag kom till dagis så satt Isac och fikade. Det var bara att slå sig ner vid bordet och vänta på honom. Blev en trevlig pratstund med personal och barn.

Hemma fikade vi vidare på glass. Nu ligger Isac i badet och kvällsmaten är på g i ugnen. Vardagen när den är som bäst.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0