3:e advent

Efter att Isac hade åkt iväg i fredags började jag känna mig lite krasslig.

När jag vaknade på lördagen var det åt det sämre hållet. Ont i halsen och muskelvärk. Efter kaffet mådde jag en aning bättre och bestämde mig för att åka med Ola för att handla de sista julklapparna. Men många av ärendena så stannade jag och Julia kvar i bilen. 

På kvällen var vi bortbjudna till våra vänner i Hörby men jag kände inte att jag orkade det för att inte tala om att det inte är snällt att smitta andra. 
Ola fick åka dit själv. Jag och Julia slog in lite julklappar sen bäddade vi ner oss i soffan. Orkade inte ens laga någon kvällsmat. När Ola kom hem igen hade han en liten matlåda med sig hem från julfesten till mig <3 Även lite godis som han vann i julklappsspelet. 

Igår kom Isac hem igen. Efter lite kramkalas med familjen hoppade han i badet. Efter badet tog jag en liten titt på hans fotvårta. Frågade honom om jag fick pilla lite på den med en pincett och det fick jag. Jag han inte pilla mycket för än hela pricken bara trillade av!!! Ny fin hud under den och vårtan är helt borta!!
Jag och Isac hoppade av glädje och vi kallade på pappa. När han förstod varför vi var så glada så hoppade, studsade och firade han också tillsammans med oss :) 

Haha vilken historia det har varit med den dumma pricken. Men den har gjort ont på vår Isac och den har varit riktigt envis. Ding dong the bad spot is gone!

Söndag kväll spenderade vi i soffan. Tände 3:e ljuset. Öppnade paketkalendern och där fanns kylskåpsmagneter som bokstäver. Isac hittade snabbt bokstäverna som finns i hans namn. Han har sen ett tidigare paket siffror så nu kan han sitta där vid kylskåpet och lära sig när jag lagar mat.

Idag är det måndag. Vi slöar hemma idag. Jag mår mycket bättre! 
Ska ge oss ut sen på en promenad tänkte jag och gå förbi brevlådan. Ola stack iväg igår och köpte frimärken för idag är sista dagen att posta julkorten. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0