Äntligen dagis igen!

Imorse vaknade en glad Isac!! Idag är det dagis mamma sa han :) Han har efter en veckas frånvaro pga sjukdom hunnit sakna sina vänner väldigt mycket. 

Tur att han har denna veckan där nu för sen väntar jullovet och det blir en lång tid utan många ut av kompisarna. Några har vi bestämt träff med efter nyår.

Idag på dagis hade barnen julfest tillsammans med fröknarna. De har dansat kring granen och ätit julmat samt haft ett litet disco :) barnen fick även träffat tomten och de fick varsin liten julklapp att ta med sig hem. En reflexväst som är en riktig toppen julklapp tycker jag. Isac har iof väldigt bra reflexer på sin overall men reflexer kan man inte ha för många av. 

Efter dagis följde våra vänner med oss hem och fikade på pepparkakor och lussebullar mm. Pojkarna har busat och lekt pirater, byggt tåg och spelat spel. Julia och Lova har suttit med de stora tjejerna och snackat skit ;p det tog på krafterna tyckte Julia och somnade helt utslagen i min famn. 

När de gick hem var det tid att börja med kvällsmaten. Det fick bli snabblagad soppa för ungarna var så trötta och hängiga. Ola är i Köpenhamn med jobbet på julbord. De är en sväng inne på tivolit också och jag är inte alls avundsjuk :( där är ju så vackert nu med all juldekoration.

Barnen fick bada tillsammans ikväll. Det gick ganska bra även om Tjoffsan blir hal som en ål och med en storebror som gärna vill se henne simma :) Men vi får köra det snabba sättet nu när pappa inte är hemma och alla är trötta och griniga. Nu sitter mina små pyjamsnissar i soffan och tittar på bompa. Även min svansbebis är nybadad. Han blev så smutsig på vår morgonpromenad ute i regnet så det var tvunget. Yoda spenderade hela förmiddagen med att tycka synd om sig själv efter badet. Men lyfte svansen när han fick ett smaskigt ben som belöning.

Nattningen blir i vår säng där vi alla tre får plats och läsa sagan. När Ola kommer hem sent ikväll får Isac flytta ner på sin madrass. Det blir smidigast så. Han kommer ju ändå in till oss mitt i natten. Det är en lycklig Isac som ser fram emot nattningen, väldigt tacksam över att låna pappas plats i sängen i ett par timmar :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0