En härlig julhelg.

Den där stormen Sven stal strömmen från oss. Den försvann mitt i natten och kom inte tillbaka för än senare på eftermiddagen. Jag fick laga mitt morgonkaffe på glöggstället. Man får inte vara dum :)
 
Pappa ringde på eftermiddagen och han påminde mig om att det var Idolfinalen samma kväll. Vi har inte följt det men finalen kunde vara kul att se. Vi såg dock aldrig vem som vann för vi startade en film istället.
 
Igår var familjen bortbjudna hem till familjen Bergbring. På plats var även familjen Ahlgren som jag inte har träffat på 4 år. Det var verkligen på tiden. 
Så skoj att träffas vi kusiner med familjer. Man minns så väl än idag när vi själva var små och nu satt vi där tillsammans med en hel hög med egna ungar. <3
 
Julmat blev det och barnen fick byta julklappar. Granen var på plats och julkänlsan kom smygandes. Timmarna sprang iväg och det var tid att köra hem och nanna. Barnen hade lekt sig trötta och vi fick kämpa för att hålla Isac vaken i bilen på vägen hem.
Glashalt var det på vägarna när vi körde hem. Livsfarligt och kändes inte bra att vara ute och köra med barnen i det väglaget. Vi kom hem lugnt och fint iaf. 
 
Tack allesamman för igår! Hoppas vi ses snart igen. Och tack för ytterligare en omgång lånetid för gåstolen Maria och Niklas :) vilken nostalgi att se den igen för att inte tala om den välkända melodien som Isac har spelat för mig många gånger haha.
Kul att Julia får glädje av den samma.
 
Idag har vi haft familjen Glans här på jullunch. De hade en fin julblomma med till oss som nu pryder vardagsrumsbordet. Barnen har lekt, vi har ätit julmat, tänt andra ljuset och Isac bjöd på sina lussebullar. En lyckad andra advent tillsammans med kära vänner. 
 
Ikväll fick Isac en magisk mask i sin julklappskalender. Den blev en lika stor succé för vår Isac som den var för mig när jag var liten. Så glad jag blev när jag hittade den i affären till honom. Isac älskar den precis lika mycket som jag gjorde <3 
 
Nu har vi julkalender maraton på TV:n. Isac fastnade för den och vi har ju missat 8 avsnitt. Men snart är vi ikapp och kan följa det som alla andra fram till julafton. 
 
Härlig helg!!!! 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0