Isac-dagen

Just nu sitter sonen och firar sin namnsdag och början på sitt jullov med en stor skål med popcorn. 
Grattis älskade Isac på namnsdagen. Det var även den 19 December 2008 som jag fick se dig på ultraljudet för första gången. Det var den dagen jag fick bekräftat att det var en Isac jag väntade. Det kände jag redan i hjärtat så det var ingen överraskning :)

Idag var sista dagen för honom på dagis  och har nu gått på jullov. Skönt för honom men jag tror han kommer sakna det innan det är tid att börja igen.
Det blev kramar med kompisar och fröknar idag.

Jag och Julia har varit i Eslöv och fixat de absolut sista julklapparna. Passade på när Isac var på dagis och Ola på jobb för julklapparna var till dom två. 
Vi hann precis hem och slå in dom innan det var tid att hämta Isac på dagis.

Kvällsmaten har jag och Isac ätit själva. Julia sov så gott och pappa i huset är på vift ute och handlar julklappar. 

Jag och Ola hade en pakt detta året att vi inte skulle handla några julklappar till varandra för vi önskar oss istället en ny soffa till familjen. Vi sitter så trångt och obekvämt i den vi har nu. Vi har sparat och lagt undan till en soffa under en bra tid nu. Varit runt i alla möbelaffärer i Skåne samt tittat på begagnat. 

Igår var vi och fick provsatt en soffa som vi fastnade för och fick beställt. Den blir hemkörd till vår dörr i början på januari. Som vi längtar efter den. Ingen dålig julklapp alls. 

Jag var iaf först ut med att bryta pakten. Kunde inte låta bli att köpa en julklapp till min man och därför är nu stackarn ute ikväll och handlar julklappar haha. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0